Aviseringar
Rensa alla

Termina i Zelda: Majoras Mask, en riktig värld eller en drömpsykos?


Ämnesstartare

Image
Zelda Majoras Mask utspelar sig nästan helt troligt efter Ocarina of Time (i den tidsdimensionen när Zelda skickat tillbaka Link i tiden för att få återuppleva sin barndom) och där har Link rest ifrån Hyrule av okänd anledning och kommer till världen Termina.

Termina är som en pararellvärld till Hyrule (världen i de flesta zeldaspel) och flera platser och karaktärer påminner starkt om de i ocarina of time fast på mer "vrickade sätt", vilket skulle kunna tyda på att det som sker i Majoras Mask bara sker i Links huvud för att bearbeta alla händelserna och det han var med om i Ocarina of Time.

För vem skulle kunna vara psykisk frisk efter att som ett vanligt barn behöva uppleva allt som Link upplever i ocarina of time? bara grejen med att åldras 7 år på 1 minut lär ju sätta djupa spår.

Alternativt att han är i en pararell dimension.

Men vad hände efter Majoras Mask då?

Min teori är att Link försökte ta sig tillbaka till Hyrule efter att ha stannat i den pararella dimension ett par års tid.

I början på majoras mask är link i en skog, jag tror detta är "the lost woods" och att Link sedan avlider i den här skogen.

När man dör i the lost woods förvandlas man till en stalfos (en skelettriddare), och i twiligth princess (som utspelar sig 100 år efter ocarina of time och majoras mask) finns den här gubben:
Image

Detta är "heros shade" som säger två saker som tyder på att han är skelett-krigar-spöket till ocarina of time-link: "Although I accepted life as the hero" och "Go and do not falter, my child!".

...så vad tror du?

OBS JAG TÄNKER MYCKET PÅ ZELDA KRING JULETID SÅ DÄRFÖR DENNA CP TRÅD


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

obs folk som säger att zeldas handling är "simpel och dålig" är sämst/inte insatta tillräckligt mvh insatt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ej spelat annat zelda än det 2:a till nes
Dold text: och jag är den enda jag känner som lyckats klara det [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

och jag är den enda jag känner som lyckats klara det [cool]

det är ju jättesvårt [blush] kom inte ens till tredje templet [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

det är ju jättesvårt [blush]

Slutet är brutalt svårt, och typ när man ska skaffa hammaren

Dräparen:

kom inte ens till tredje templet [sad]

Det var lite dåligt faktiskt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Slutet är brutalt svårt, och typ när man ska skaffa hammaren

ja! har hört att dark link ska vara världens svåraste boss :--(

Liebestraum:

Det var lite dåligt faktiskt

dock har jag ju klarat ett tvåsiffrigt antal zeldaspel så är väldigt bra på zelda [blush]

längtar till skyward sword då ska jag låsa in mig och spela det och dissa omvärlden [love]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

för övrigt kan links awakening också vara en hallucination. kom dock till näst sista templet men klarade tyvärr aldrig det [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

ja! har hört att dark link ska vara världens svåraste boss :--(

Dark link är rätt simpel, men minibossen innan är totalt fucked

Dräparen:

dock har jag ju klarat ett tvåsiffrigt antal zeldaspel så är väldigt bra på zelda [blush]

finns det så många?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

finns det så många?

finns 14 "riktiga", dock räknade jag fel. har klarat 9 av dom [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Riktig värld (Du röstade på detta alternativ)

Har också tänkt i de banorna, men nej. Den är lika riktig som alla andra känner jag.
Måste f.ö spela klart de två senaste till NDS, de enda jag inte klarat :C


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dräparen:

Riktig värld (Du röstade på detta alternativ)

[blush]

Liebestraum:

Dold text: och jag är den enda jag känner som lyckats klara det [cool]

har också klarat det!! [badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

har också klarat det!! [badgrin]

coolt [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

coolt [y]

det är det bästa spelet [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

det är det bästa spelet

HAH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

HAH

hahaahahahahahahahahahahahahahahahhaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså, zelda 2 är ju seriens "svarta får", vattendelare osv. själv gillar jag det inte [sad][sad][sad]

Topp 5 bästa zelda-spel subjektiv åsikt:

1. ocarina of time
2. wind waker
3. a link to the past
4. majoras mask
5. links awakening

Budolicious:

Har också tänkt i de banorna, men nej. Den är lika riktig som alla andra känner jag.

joo, fast jag vet inte riktigt. men tror du att det ligger i samma "universum" som hyrule (typ ett grannland) eller något mer space:at?

för övrigt är jag pepp på skyward sword pga läste någonstans att det ska vara först i tidslinjen och förklara nya saker kring triforcen + ganon kommer inte vara skurken + det kanske knyter ihop vissa lösa trådar då det är en prequel till OoT (typ varför link bor i kokiri forest fast han är hylian liksom vem var hans föräldrar och varför dumpa dom honom där)


   
SvaraCitera