Aviseringar
Rensa alla

Terrorism


Ämnesstartare

Hejsan!

Jag har några frågor angående terrorism som jag skulle vilja ha svar på.
Läser det på samhällskunskapen och skulle behöva lite hjälp av er.

Kan någon besvara dessa frågor? 🙂
Tack på förhand!

Vet att svaren finns någonstans på hemsidan, www.sakerhetspolitik.se är bara för lat för att hitta dem, men är någon av er insatta i ämnet, så är jag tacksam. Bara seriösa svar!! :)..

Fråga 1: Hur rättfärdigar aktörer sitt agerande när det kommer till statsterrorism eller Al-Qaida. Finns det någonting i deras handlingar som går att försvara?

Fråga 2: Hur kommer det sig att terrorismen har gått från att vara ett nationellt fenomen till att bli ett internationellt fenomen?

Fråga 3: Hur kan man förstå sig på uppkomsten utav terrorism? 5. Varför är det så svårt att komma överens om en internationellt gemensam definition utav begreppet terrorism?

Fråga 4: Hur resonerar man när man argumenterar för att: ”Med inflytande och del i makten försvinner behovet av extrema aktioner”? Ge konkreta exempel!

Fråga 5: Varför tror du att just Capitolium, Pentagon och World Trade Center hade valts ut som mål för terroristattackerna den 11 september 2001? Vad stod dessa byggnader för i den amerikanska samhällskulturen?

Fråga 6: Varför blev kritiken mycket större i samband med den angloamerikanska invasionen av Irak 2003 jämfört med angreppet på Afghanistan 2001?


   
Citera

du borde rikta in dej på den terrorism och privat inskränkande staten (folkfascister) utövar på folket istället


   
SvaraCitera

den är åtminstone verklig
Sverige har inte blivit föremål för terrorism vad jag kan minnas iaf, förutom ett spektakulärt självmord då och då *host*fail*host*


   
SvaraCitera

warriorgirl:

är bara för lat för att hitta dem

Sådär får man verkligen hjälp.
Lata jäkla barnunge. Är det såhär du ska ta dig genom livet. [zzz]


   
SvaraCitera

Myksa:

Är det såhär du ska ta dig genom livet. [zzz]

tyst doktorand, vad vet du om achievements![blush]


   
SvaraCitera

Tickstart:

tyst doktorand, vad vet du om achievements![blush]

Inte så mycket om det gäller dem utanför skolan. [sad]

Fast har guld på achievement "ha ett soft jobb med ok lön och inga arbetstider". [party]


   
SvaraCitera

Myksa:

Lata jäkla barnunge. Är det såhär du ska ta dig genom livet. [zzz]

bästa föräldern haha


   
SvaraCitera

isola:

bästa föräldern haha

[bigsmile]
Men jag tyckte mest hon var lite dum som skrev att hon är för lat.
Man vill ju inte hjälpa då... [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

[bigsmile]
Men jag tyckte mest hon var lite dum som skrev att hon är för lat.
Man vill ju inte hjälpa då... [smile]

Nä då vill man lära den om livets mödor och lidande. Som när folk på 25+ i Lyxfällan (oftast män) låter mami ta hand om deras ekonomi medan de äter gratis hos henne och bränner sin byggarberarlön på dricka och Thailandresor.


   
SvaraCitera

isola:

oftast män

sån jävla sexist du är, helt sanslöst[crazy]


   
SvaraCitera

Tickstart:

sån jävla sexist du är, helt sanslöst[crazy]

jag har väl ögon att se med


   
SvaraCitera

isola:

Nä då vill man lära den om livets mödor och lidande.

Om jag hade en unge som inte gjorde något med anledningen "lathet" så skulle den straffas med dubbel börda. Om han/hon (vägrar använda hen) inte orkar klippa gräset på baksidan så får den fan klippa gräset på fram- och baksidan. [badgrin]

isola:

Som när folk på 25+ i Lyxfällan (oftast män) låter mami ta hand om deras ekonomi medan de äter gratis hos henne och bränner sin byggarberarlön på dricka och Thailandresor.

Det är roligt!!!
Väldigt kul en gång när en kille som var pank hade gett en systemkamera till flickvännen och var tvungen att fråga henne om han kunde få tillbaka den så han kunde sälja den. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Myksa:

Om jag hade en unge som inte gjorde något med anledningen "lathet" så skulle den straffas med dubbel börda. Om han/hon (vägrar använda hen) inte orkar klippa gräset på baksidan så får den fan klippa gräset på fram- och baksidan. [badgrin]

Haha bra

Myksa:

Väldigt kul en gång när en kille som var pank hade gett en systemkamera till flickvännen och var tvungen att fråga henne om han kunde få tillbaka den så han kunde sälja den. [bigsmile]

[bigsmile] på Lyxfällan?
Festligt om hon sagt nej


   
SvaraCitera

isola:

Haha bra

Känns bra att prata barnuppfostran i en tråd med rubriken "Terrorism". [bigsmile]

isola:

[bigsmile] på Lyxfällan?
Festligt om hon sagt nej

Jepp, på lyxfällan. Flickvännen såg väldigt missnöjd ut. [badgrin]
Snubben hade inte så bra koll. Typ 10 mobiler senaste året och fick inte längre skaffa abonnemang hos någon svensk operatör.
Hade även köpt en sporthoj som inte ens startade. [smile]


   
SvaraCitera

Myksa:

nubben hade inte så bra koll. Typ 10 mobiler senaste året och fick inte längre skaffa abonnemang hos någon svensk operatör.
Hade även köpt en sporthoj som inte ens startade. [smile]

haha vilken drömman hon hittat

Myksa:

Känns bra att prata barnuppfostran i en tråd med rubriken "Terrorism". [bigsmile]

med bra uppfostran så minskar risken för att ungen ska växa upp till att bli en terrorist [no-no]


   
SvaraCitera