Aviseringar
Rensa alla

Terrorism sker inte i guds namn


Ämnesstartare

I diskusion om religion i en tidigare tråd sa en del att terrorism inte har med gud att göra... samma sak skrevs i tidningen att riktig religion är fred och kärlek. till och med att kristendomen och koranen är fredliga skrifter.. Att alla som mördar inte är ''äkta'' treoende. 

nu är min fråga: vad är det som är fredligt med citaten nedan? Vad är det som har misstolkats???? hur bestämmer man vem som är ''riktig troende''? kan man också säga att alla som ogillar homosexulla inte är ''riktiga'' troende? att homofobi inte sker i guds namn? att förnekelse av vetenskapliga teorier inte sker i guds namn? att kvinnofientlighet inte sker i guds namn?  VAR drar man gränsen? 

förklara för mig för jag är så less att höra detta och ständigt se människor som låtsas som att det regnar när det kommer på tal. Jag är inte ute efter kontrovers jag vill ha ett ärligt svar och jag menar det.

''Döda de otrogna var du hittar dem.'' (Koranen, 2:191)

''Gör krig mot de otrogna som bor i ditt grannskap.'' (Koranen, 9:123)

''Någon annan religion än Islam är inte acceptabel'' (Koranen, 3:85)

''Straffa de otrogna med kläder av eld, hakade järnrör, kokande vatten, smält deras hud och bukar.'' (Koranen, 22:19)

”Om du ger folket i vårt våld skall vi viga deras städer åt förintelse” Herren hörde Israels bön och de vigde dem åt förintelse (4 Mos 21:3)

Jesus: ”Mose sade: Visa aktning för din far och din mor och: Den som smädar sin far eller sin mor skall dö. (Mark 7:10)

de skulle dyrka Herren. Var och en, gammal eller ung, man eller kvinna, som inte dyrkade Herren, Israels Gud, skulle dödas. (2 Krön 15/13)

Om ni avvisar mig, kommer jag i vredesmod straffa er. Ni skall bli tvungna att äta era söners & döttrars kött! (3 Mos 26:27-29)

''Om en son är trotsig & inte lyder sin far & mor, ens när de tuktat honom, skall männen i staden stena honom till döds.'' (5 Mos 21:18-21)


   
Citera

inget. äkta troende är ignoranta uppblåsta konservativa kukhuvuden. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok, men håll god ton i tråden tack


   
SvaraCitera

Texterna du citerade har inget med kristendomen att göra. Det är judendomen.

Det finns inte en enda vers i nya testamentet som uppmanar till våld. Dessutom så var Jesus och hans apostlar aldrig våldsamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lovovise: Texterna du citerade har inget med kristendomen att göra. Det är judendomen.

Det finns inte en enda vers i nya testamentet som uppmanar till våld. Dessutom så var Jesus och hans apostlar aldrig våldsamma.

Jesus uppmanade att man skall stena sina vanartiga barn.


   
SvaraCitera

Googla sam Harris. Tydligen har denna  snubbe hittat svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

imafckprick: Tydligen har denna  snubbe hittat svar.

och vad är hans svar? googlade men fick upp väldigt många olika länkar som sagt..


   
SvaraCitera

Resurrectio:

Jesus uppmanade att man skall stena sina vanartiga barn.

Vart har du fått det ifrån? 


   
SvaraCitera

Resurrectio:
ok, men håll god ton i tråden tack

mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou: Vart har du fått det ifrån?

5 Mos, 21:18


   
SvaraCitera

Lovovise:
Texterna du citerade har inget med kristendomen att göra. Det är judendomen.

Matt 5:18 Ty sannerligen säger jag eder: Intill dess himmel och jord förgås, skall icke den minsta bokstav, icke en enda prick av lagen förgås, förrän det allt har fullbordats.
Eller menar du att Matteus evangeliet är ogiltigt av något skäl?
Joh 2:15
Han gjorde en piska av repstumpar och drev ut allesammans ur templet. Han slog ut växlarnas pengar och välte omkull deras bord.


   
SvaraCitera

Fullkomligt ignorerar all text, terrorism, mord och hot förkommer av olika orsaker. Person nummer 1 kan vara religös men begå mord för att den är mentalt instabil, medan person nummer 2 kan göra det för "gud" och medan person gör det därför att den är mentalt instabil och för att hämna sin "gud".


   
SvaraCitera

Människor är för  dumma för att förstå gud och hans talesätt och kommunikation.  
Bibeln, tora och koranen  är en mix av den sumeriska/Egyptiska skrifter ifrån dom äldsta kulturerna och historier '' 

Sluta tolka det som står i sagoböckerna bokstavligt för man blir inte smartare för det 😛 


   
SvaraCitera

Starkill91 :
Människor är för  dumma för att förstå gud och hans talesätt och kommunikation.  
Bibeln, tora och koranen  är en mix av den sumeriska/Egyptiska skrifter ifrån dom äldsta kulturerna och historier '' 

Sluta tolka det som står i sagoböckerna bokstavligt för man blir inte smartare för det 😛 

Om människorna är för dumma för att förstå hur gud kommunicerar är väl gud ganska korkad eftersom han/hon inte kommunicerar på ett sätt som vi förstår?


   
SvaraCitera

TurumbarTurin:

Om människorna är för dumma för att förstå hur gud kommunicerar är väl gud ganska korkad eftersom han/hon inte kommunicerar på ett sätt som vi förstår?

Gud kommunicerar aldrig i klarspråk utan igenom visuella tankar och telepatiskt,Gud kör med old school. En människas medvetande är mest mottagligt när vi sover. 


   
SvaraCitera