Aviseringar
Rensa alla

Terry Pratchett älskare!


Ämnesstartare

Det finns väldigt många författare här i världen, men vissa, inklusive mig, föredrar gärna Terry Pratchett! För dem som läser Terry Pratchett, här är en bra och enkelt fråga: Vilken bok/serie av Terry Pratchett är absolut bäst?! [bigsmile]


   
Citera

The Discworld, helt klart! [crazy] Alla böcker med Rincewind (Rensvind) är favoriter.


   
SvaraCitera

Läst en bok. Kommer dock ej ihåg vad den heter, men bra var den.


   
SvaraCitera

Disc World är nog favoriten^^


   
SvaraCitera

Inget klår Goda Omen/Good Omens. Behövs nästan att Neil Gaiman håller honom lite på jorden.


   
SvaraCitera

Har ej läst så många men gillar "makalösa maurice och hans kultiverade gnagare". Har för mig att jag gillar "Mort" med. "Bara du kan rädda mänskligheten" var också trevlig tror jag. HMHMHM har nog inte ens läst mer. Har ej läst Terry Pratchett på flera år. Bör kanske göra igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som fantasy fantast är såklart Discworld min egen favorit, älskar Sir Sam Vimes och all i The Watch ^^ Rincewind är ju också en stor favorit :p Speciellt i Sourcery. En annan bok jag nyligen läst av honom som heter Nation var också otroligt kul att läsa 🙂 Kanske ett tips för dig "Inte Gugge" 😉 Läser för det mesta alla böcker på engelska, gillar det mera på original språket 🙂 Jag har bara läst 8 böcker av honom, så har många kvar att läsa! 😀


   
SvaraCitera

PRATCHETT! [love]

Discworld är ju underbar, men även Goda Omen som Nachac nämnde är grymt bra. Har även läst första och tredje delen i Johnny-serien, den första var sådär med Pratchettmått mätt (men ändå värd att läsa), den tredje var riktigt bra. Även jag har läst Nation, den skiljer sig lite från hans vanliga stil men den är ändå bra. Favoriter i Discworld-serien är nog Making Money, Spännande Tider, The Last Continent och Svinvinternatt (ja, jag växlar mellan svenska och engelska). Rincewind och de andra trollkarlarna är favoritkaraktärer, ska bli kul att läsa Unseen Academicals!

Visste ni förresten att han har blivit adlad? http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7896865.stm


   
SvaraCitera

Hiraku:

The Discworld, helt klart!

håller med [y]


   
SvaraCitera

Pandaboi:

Sourcery


   
SvaraCitera

Har just avslutat serien om The wee free men. Man blir helt snurrig av blandningen av fantasyallvar och gapflabb. Boken Fantasy gone wrong är för övrigt ett hett tips för Terry Pratchettälskare. [love]


   
SvaraCitera

Vi far, vi flyr, vi flyger.[blush]


   
SvaraCitera

discworld [love]
läs igenom alla och man har i princip en examen i idéhistoria.


   
SvaraCitera