Aviseringar
Rensa alla

Test: Vilken historisk politiker är du mest lik?


Exner

player one:

visst är det en bedrift i någon bemärkelse, men inte en position med någon reell makt, så det är ju svårt att utföra något politiskt arbete från talmansposten. att ens veta vem som är talman för stunden är väl inte något som är särskilt meningsfullt för gemene man.

Då är vi överens.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är mest lik

  • 1Margareta WinbergS-minister. Född 1947. Stark jämställdhetsförespråkare som framgångsrikt hotade med kvotering till bolagsstyrelser. Euro-motståndare. Senare Brasilien-ambassadör.
  • 2
    Birgitta Dahl
  • 3CH Hermansson
  • Du är mest olik: Gösta Bohman

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"individen ska ha rätt att bestämma sitt kön"

ja, om det blir möjligt ska man självklart få byta kön. men det verkar konstigt att ens egna känslor ska ha auktoritet i en empirisk biologisk fråga. jag anser inte min upplevda könstillhörighet ha relevans för min faktiska könstillhörighet, lika lite som jag anser att min upplevda längd har relevans för min faktiska längd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
  • Du är mest lik
    • 1

    Ingvar Carlsson

    • S-ledare och statsminister. Född 1934. Tog hastigt över efter vännen Palmes död. Förde in Sverige i EU 1995. Sanerade statsfinanserna. Avgick 1990 men fick själv bilda ny regering.
    • 2

    Bengt Westerberg

    • 3

    CH Hermansson

    • Du är mest olik: Thorbjörn Fälldin

   
SvaraCitera
Exner

mpt:hv:
"individen ska ha rätt att bestämma sitt kön"

ja, om det blir möjligt ska man självklart få byta kön. men det verkar konstigt att ens egna känslor ska ha auktoritet i en empirisk biologisk fråga. jag anser inte min upplevda könstillhörighet ha relevans för min faktiska könstillhörighet, lika lite som jag anser att min upplevda längd har relevans för min faktiska längd.

ja


   
SvaraCitera
time
 time

1. Margareta Winberg.
2. Birgitta Dahl.
3. CH Hermansson.

Du är mest olik: Gösta Bohman


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
  • 1 Birgitta Dahl S-minister och talman. Född 1937. Var bland annat miljöminister och drev linje 2 i kärnkraftsfrågan. Kritiserad för stöd till Pol Pot-regimen i Kambodja.
  • 2 Åsa Domeij
  • 3 Margareta Winberg
  • Du är mest olik: Gösta Bohman

Girlpower.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mest lik Gunnar Sträng. Minst lil Birger Schlaug.


   
SvaraCitera

1. Birger Schlaug.
2. Åsa Domeij
3. Birgitta Dahl

Du är mest olik: Gösta Boman


   
SvaraCitera
Exner

Gösta Bohman/Åsa Domeij


   
SvaraCitera
Ämnesstartare
  • 1 Anna LindhS-minister. Levde 1957–2003. SSU-ordförande som blev utrikesminister. Allmänt tippad som nästa S-ledare innan hon blev knivmördad på NK i Stockholm.
  • 2
    Olof Palme
  • 3Ingvar Carlsson

    Du är mest olik: Gösta Bohman

    så jävla sossig tydligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. CH Hermansson - VPK-ledare. Född 1917. Fick göra avbön för att ha åkt på Stalins begravning, fjärmade sig senare från Sovjetkommunismen. Trött på internt partikäbbel.
2. Åsa Domeij
3. Birger Schlaug


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är mest lik Åsa Dome


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är mest lik: Åsa Domeij

Du är mest olik: Kerstin Hesselgren 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

khuhklhl.jpg


   
SvaraCitera