Aviseringar
Rensa alla

Testa sig mot könssjukdomar? bara seriösa svar tack


Ämnesstartare

Hej
Jag har aldrig haft sex men har nu en partner så vi ska båda testa oss mot könssjukdomar.
Jag har obv aldrig gjort det så jag undrar först och främst mot vilka sjukdomar man testar sig mot, eller väljer man själv? Vilka ska man då välja?

Hur går det till? Jag hatar allt som har med gynekologen att göra - måste nån ner och hålla på eller sköts allt via blod och urinprov?


   
Citera

Eftersom att du aldrig har haft sex så har du ingen könssjukdom så du behöver inte testa dig för du har inte en. Men om din partner har haft sex så kan ju hen testa sig men det finns ingen anledning till att du skulle behöva testa dig i och med att du är oskuld och könssjukdomar får man genom sex och inte på något annat sett


   
SvaraCitera

Du behöver absolut inte ta test om du inte har haft sex. Det är bara sjukt onödigt. Men för att besvara din fråga, har man inga symptom på någonting så testar de bara för klamydia och mykoplasma då dessa sjukdomar ofta inte visar några symptom och klamydia är dessutom väldigt vanligt. Det är inte alls som ett gynbesök att testa sig för klamydia utan du får ett provrör och en liten topsliknandegrej och får ensam gå in på en toalett, samla kiss i röret och gnugga runt topsen lite i slidan. Sen äru klar. Easy peasy. Har du det hör de av sig inom en vecka.. .Eller om det är två? Kommer inte ihåg. Men i vilket fall, ringer de inte så är det lugnt. Vilket du inte behöver oroa dig för då det är noll sannolikhet att du har någon könssjukdom.


   
SvaraCitera

Som tidigare inlägg... har du aldrig varken suget eller knullat så behöver du inte testa dig. Då är de "clean". Det där snacket att man kan bli smittad via offentliga toaletter är så extremt ovanligt så det kan du bortse ifrån. 

Däremot kan man bli smittad av andra obehagliga kryp bara man ligger i samma säng som en "smittad" typ flatlöss men det märker man eftersom det kliar av bara fan. Tumme ned
Men flatlöss är ingen könssjukdom!


   
SvaraCitera