Aviseringar
Rensa alla

Testas parfymer & nagellack på djur?


Ämnesstartare

Jag hittade en underbar parfym från Dior igår, men jag undrar om man testar parfymer och nagellack på djur? Någon som vet?


   
Citera
Ämnesetiketter

nej, isåfall skulle de produkterna inte få säljas inom eu. men om dior även säljs i asien måste de enligt lag testa på djur. jag tror dock inte att försäljning av produkter i sverige kommer gå till produktutveckling i asien, då så stora företag som ex. dior är uppdelade i flera bolag som i princip kan liknas vid olika företag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

subhuman girl:
nej, isåfall skulle de produkterna inte få säljas inom eu. men om dior även säljs i asien måste de enligt lag testa på djur. jag tror dock inte att försäljning av produkter i sverige kommer gå till produktutveckling i asien, då så stora företag som ex. dior är uppdelade i flera bolag som i princip kan liknas vid olika företag.

Okej, tack!


   
SvaraCitera
mens
 mens

subhuman girl:
nej, isåfall skulle de produkterna inte få säljas inom eu. men om dior även säljs i asien måste de enligt lag testa på djur. jag tror dock inte att försäljning av produkter i sverige kommer gå till produktutveckling i asien, då så stora företag som ex. dior är uppdelade i flera bolag som i princip kan liknas vid olika företag.

Tyvärr ej sant då den kosmetika som redan säljs som djurtestats inte slutar säljas.


   
SvaraCitera

mens:

Tyvärr ej sant då den kosmetika som redan säljs som djurtestats inte slutar säljas.

de utför väl inga nya tester på de produkterna..? eller?

bryr mig inte nämnvärt heller då jag endast köper veganskt.


   
SvaraCitera
mens
 mens

subhuman girl:

de utför väl inga nya tester på de produkterna..? eller?

bryr mig inte nämnvärt heller då jag endast köper veganskt.

inte inom eu men de tjänar ju fortfarande på sina djurtestade produkter, som är ca alla de hittills kommit ut med då djurtester varit tillåtet under så lång tid.

all skönhetsvård?  försöker också göra. känns som om det inte är lika mkt skit i för miljön eller huden i dessa produkter heller.


   
SvaraCitera

mens:

inte inom eu men de tjänar ju fortfarande på sina djurtestade produkter, som är ca alla de hittills kommit ut med då djurtester varit tillåtet under så lång tid.

all skönhetsvård?  försöker också göra. känns som om det inte är lika mkt skit i för miljön eller huden i dessa produkter heller.

hm, det är väl rätt omöjligt att komma ifrån. klart de fortsätter sälja produkter som en gång i tiden djurtestats, huvudsaken är väl egentligen att inga nya tester utförs. 

ja. allt. inte direkt svårt. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

subhuman girl:

hm, det är väl rätt omöjligt att komma ifrån. klart de fortsätter sälja produkter som en gång i tiden djurtestats, huvudsaken är väl egentligen att inga nya tester utförs. 

ja. allt. inte direkt svårt. 

mjo. och samtidigt kan de stoltsera med att de inte testar på djur, när de i själva verket profiterar på djurtester på det viset och från att sälja i asien där det är lag på att alla skönhetsprodukter måste djurtestas.

vilka märken brukar du köpa?


   
SvaraCitera