Aviseringar
Rensa alla

Testikelont


Ämnesstartare

Det är så att igår efter att ha suttit framför datan rätt så länge när ja skulle ställa mig upp kände jag det för första gången resten av dagen så hade ja en väldigt obehaglig känsla gjorde lite ont också i högra testikeln nästan hela dagen, men eftersom det inte gjorde ont konstant brydde jag mig inte om problemet + att det inte kändes nånting alls när jag satt ner kändes bara när benet kom åt testikeln, nu idag så har det gått över ganska mkt men pillar jag lite på testikeln så kan d kännas lite obehagligt gör inte ont men en ganska obehaglig känsla får jag iaf känslan kan komma lite då och då utan att jag rör den.

Men nu är det så att jag har börjat läsa runt i massa forum etc. o skrämt upp mig själv och ångrar mig att jag inte kollade upp det hos läkaren.

Vad tycker ni att jag ska göra, åka till akuten nu direkt lr vänta tills senare och se om det går över helt ?

Tack i förväg.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

När jag pillar på testikeln så har ja nu märkt att det inte riktigt är den som känns obehagligt det e under testikeln som den obehagliga känslan ligger och det är när jag trycker lite där som jag känner detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antagligen har du "blue-balls" bara o sätta dej o runka 😀


   
SvaraCitera

Låter som om du har ont mer i bitestikeln mer än själva testikeln. Det kan vara en hel rad olika grejer. Men det behöver absolut inte vara allvarligt heller, så oroa dig inte. Och det är jättedumt att läsa om symtom på internet. Bitestikelinflammation har t.ex. i stort sett samma symtom som testikelcancer. Och då är ju alltså bitestikelinflammation inte på långa vägar lika allvarligt.

Om smärtan och obehaget inte försvinner av sig självt så gå till doktorn du. Alltid bra att gå om man är orolig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edit: Har vart hoss doktorn nu, hon tyckte att det kändes normalt i pungen men ifall smärtan inte försvinner inom 1 vecka ska ja boka tid igen så dom fortsätta leta, men hon kände runt i ljumsken och sade att jag kanske har ljumskbråck eftersom när jag ställde mig upp från datorstolen var första gången jag fick ont i pungen / ljumsken men ljumsksmärtan försvann innnan jag gick och la mig även ska jag checka lite då och då om ja får nån bula vid högra sidan av ljumsken som jag inte känner igen. Ska dit igen o ta prover imorrn.


   
SvaraCitera

Kilik777:

Har vart hoss doktorn nu, hon tyckte att det kändes normalt i pungen

va, var det en kvinnlig doktor som rörde vid din pung? fan va lyxigt, skulle också vilja att en tjej rörde vid min pung någongång[sad]


   
SvaraCitera