Aviseringar
Rensa alla

TEXAS CHAINSAW MASSACRE (1974)


Ämnesstartare

Hej, nu är det så att jag skulle vilja se den VERKLIGA filmen av TEXAS CHAINSAW MASSACRE, som gjordes år 1974. Jag har hört att det inte är bra kvalité på den filmen. Men eftersom jag har sett en ''ny'' och omgjord film utav den så vill jag gärna se den verkliga också. Någon som vet hur man kan få tag i den verkliga filmen? Och i så fall, berätta gärna hur. Jag har sökt en massa på google, men hittar inget. Så om ni vet, säg gärna. [bigsmile]


   
Citera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=65815〈=​se&subsite=movies...

Det var inte den rätta, men tack ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PainfulTruth:

1974

Oops, den ska vara gjord 1973, sorry gott folk! [cute]


   
SvaraCitera

PainfulTruth:

Oops, den ska vara gjord 1973, sorry gott folk!

Orginalet utkom 1974, inspelningarna däremot skedde 1973.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PainfulTruth:

Det var inte den rätta, men tack ändå.

Om du är ute efter orginalet på Motorsågsmassakern, så är det den, jo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Orginalet utkom 1974, inspelningarna däremot skedde 1973.

Och den som kom ut 1974 är orginalet, som är polisens material?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nellnellnell:

Om du är ute efter orginalet på Motorsågsmassakern, så är det den, jo.

Nej, denna filmen som du länkade ska likna den verkliga filmen. Den som du länkade är det skådespelare i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PainfulTruth:

Och den som kom ut 1974 är orginalet, som är polisens material?

Har du problem med att skilja på film och verklighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Har du problem med att skilja på film och verklighet?

Har jag verkligen det? Nej, det har jag inte. Vet du varför? Jo, för att denna filmen är verklighetsbaserad. Och år 1973 så filmade denna mördaren när han dödade sina offer? Det är typ vad jag läst. Så nej, jag har verkligen inga problem med det. Film är film och verklighet är verklighet. Men det är en väldigt stor skillnad när filmen är verklighetsbaserad. För när den är det så är det ju film samtidigt som det har hänt. Alltså har det varit verklighet också, inte så svårt att förstå sig på?


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

PainfulTruth:

Nej, det har jag inte. Vet du varför? Jo, för att denna filmen är verklighetsbaserad.

Den är fruktansvärt lite verklighetsbaserad.

PainfulTruth:

Och år 1973 så filmade denna mördaren när han dödade sina offer?

Nej det gjorde han inte. Ed gein hette den verkliga leatherface. och inte ens där är likheterna stora. Han hade en dräkt av människohud. men det var inte i syftet att dölja en hudsjukdom. utan det var en dräkt utav kvinnohud. han ville bli kvinna. och syde en dräkt av kvinnohud. Här ser du att när lammen tystnar också är inspirerad utav ed gein.
Ed gein hade även ett sjukligt förhållande med sin mor. Så även filmen psycho är löst inspirerad på honom.

Här har du ed gein.
Image

http://www.imdb.com/title/tt0230169/ där har du en film om honom.

Han var kannibal och huset var inrett med kroppsdelar. Kroppsdelarna fick han tag på genom att gräva upp nyligen begravda. och inte genom att mörda dom.

PainfulTruth:

Alltså har det varit verklighet också, inte så svårt att förstå sig på?

Filmen har som sagt väldigt lite med verkligheten att göra. Och tobe hopper som gjorde orginalet har även sagt att han kom på idéen till motorsågsmassakern när han stod i kö på en järnhandel.
Den där filmen som visas i början utav remaken är inget annat än en bluff. Det finns inget dokumenterat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

"The Texas Chain Saw Massacre is a 1974 American independent horror film (...) While presented as a true story involving the ambush and murder of a group of friends on a road trip in rural Texas by a family of cannibals, the film is completely fictional."

Ändå står det på den filmen som kom ut 2003 som ska likna de tidigare filmerna..

''iNSPIRED BY A tRUE sTORY

Based loosely in true events that inspired both the orginal The Texas Chainsaw Massacre and the Oscar-winning The silence of the Lambs, the new film will center around a handful of friends who became isolated in the company of a deadly clan of cannibals. The orginal film not only struck a deep chord with the youth culture of the time but revitalized the horror genre, influencing virtually all of the successful horror franchises that followed it, from New Line's own Nightnare on Elm Street series to The Blair Witch Project. The film's ensemble of rising young stars led by Jessica Biel (The Rules of Attraction, TV's ''Seventh Heaven'') and co-stars Eric Baffour (HBO's ''Six Feet Under'') Erica Leerbsen (Blair Witch 2), Jonathan Tucker and Mike Vogel.''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Galvmeister:

Ed gein hette den verkliga leatherface.

Okey, tack så mycket! Då vet jag mer nu. Som sagt, man lär sig något nytt varje dag. [y]


   
SvaraCitera
Zsasz

Galvmeister:

Han var kannibal och huset var inrett med kroppsdelar. Kroppsdelarna fick han tag på genom att gräva upp nyligen begravda. och inte genom att mörda dom.

Ed gein var inte en kannibal (till skillnad från vad många tror), och han hade kroppsdelar från minst 2 personer som han själv mördade (säger minst för att det var minst 2 st till försvunna som hade kunnat länkas till han, men dem kunde inte hitta tillräcklig bevisning för åtal), Bernice Worden och Mary Hogan, Mary hittade dem i delar lite överallt i hans hus och Bernice hittades i hans förråd hängades upp-och-ned naken med huvudet avhugget, magen uppskuren och med inälvorna ut tagna, hennes huvud hittades senare inne i huset..

Har läst true crime böcker i nästan 8 år, speciellt om seriemördare och med inriktning på fall med kannibalism, och Ed Gein är inte ett av dem fallen, även om hans fall är intressant har det inget med kannibalism att göra..


   
SvaraCitera