Aviseringar
Rensa alla

The catcher in the rye


Ämnesstartare

Tjena!
Det är såhär, att jag håller på med en bokanalys av The Catcher in the Rye (som förövrigt ska vara klar imorgon.. eh)
Och jag undrar om ni som har läst den har nån ide om bokens tema? Vad budskapet är, vad författaren vill få fram?

Skulle vara sjukt schysst om ni ville hjälpa mig =)


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Kikade just i min skolarbetesmapp, och då hittade jag ett dokument som heter "Catcher in the Rye, summary". [bigsmile] Nu kan du få titta på den om du vill.

Image

I dokumentet behandlas ämnen såsom setting, background, characters, major conflicts, plot summary, themes, och key issues.


   
SvaraCitera

Har du läst den?


   
SvaraCitera

Jag begriper inte hur det kan vara så jävla svårt att svara på en sådan fråga? Har du över huvud taget någon egen tankeförmåga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matilda1988:

Jag begriper inte hur det kan vara så jävla svårt att svara på en sådan fråga? Har du över huvud taget någon egen tankeförmåga?

oj? ta det lungt. jag ville bara ha nån att byta ideer med.
jag har egen tankeförmåga, men det är inte alltid så lätt att hitta temat till en djup bok. men tack du.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

I dokumentet behandlas ämnen såsom setting, background, characters, major conflicts, plot summary, themes, och key issues

åh, det är ju precis sånt som jag ska prata om =)


   
SvaraCitera
Åtta

holdit:

åh, det är ju precis sånt som jag ska prata om =)

Tråkigt då att filen ligger på min lokala hårddisk, och alltså är utom räckhåll för dig. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tråkigt då att filen ligger på min lokala hårddisk, och alltså är utom räckhåll för dig

ja det var tråkigt.. men det är möjligtvis inte så att du känner för att vara riktigt riktigt riktigt schysst? och skicka den?
jag skulle verkligen uppskatta det. och det är inte så att jag är för lat för att göra det själv, utan jag vill bara ha lite ideer.


   
SvaraCitera
Åtta

holdit:

men det är möjligtvis inte så att du känner för att vara riktigt riktigt riktigt schysst? och skicka den?

Tror du att jag hade gått igenom så mycket krångel med att ta bild på filen om jag hade tänkt ge dig den? Jag vill ju bara att du ska bli lite frustrerad. [rolleyes]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Tror du att jag hade gått igenom så mycket krångel med att ta bild på filen om jag hade tänkt ge dig den? Jag vill ju bara att du ska bli lite frustrerad

du är nog den elakaste människa jag vet just nu haha.
det här ska jag komma ihåg, när jag skriver mitt testamente.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera