Aviseringar
Rensa alla

The Flat Earth Society


nrg89:

Du, den är verkligen sann.

Nej, den ursprungliga länken högst upp ÄR fejk:

-After spending over sixteen million dollars and using over 48 thousand yards of industrial strength strapping tape, we of the Flat Earth Society were able to construct an enormously powerful neurotransmitter that can implant suggestions directly into the brains of the nearby non-Flat Earthers. Having set it up just outside of the Russian Antarctic exploration post (Vostok), we are awaiting word that all three scientists and 174 penguins have been shown the light.

Alltså, den är inte seriös någonstans. Det finns, vad jag vet, inte längre något aktivt flat-earth-society. De sista anhängarna försvann i början av 1900-talet, sedan har en och annan excentriker försökt återuppliva idén. Min gissning är att det mer går ut på att få uppmärksamhet än att man verkligen tror på det man säger. Jämför med Lyndon La Rouche. Om du menar diskussionsforumet, finns det säkert en och annan som vill påstå att jorden är platt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan det bli mycket värre än detta ?


   
SvaraCitera

nrg89:

är verkligen helt insnöade

Ateisten, jag såg den här debatten:

Kanske inget för dig, men jag råkade hitta den häromdagen på Internet. Ingen jättespännande debatt, jag blev lite besviken, men lite roligt att ha sett den... [smile]


   
SvaraCitera

herr_nilsson:

Ni vet att sidan är fejk hoppas jag, rolig, men fejk... [bigsmile]

Ja, jag hade starka misstankar om att just den sidan är fejk. Det var lite därför jag skrev "om någon nu gör det". Visste dock att det åtminstone hade existerat något som hette Flat Earth Society. På Wikipedia står det lite om de olika webbsidorna som finns: http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth_Society#Flat_Earth_Society_today


   
SvaraCitera
nrg89

herr_nilsson:

Om du menar diskussionsforumet, finns det säkert en och annan som vill påstå att jorden är platt.

Det var vad jag menade.

herr_nilsson:

Ateisten, jag såg den här debatten:

Åh Gud vad hemskt! Frank Zindler behöver bara gå på logiken i att det är fullkomligt omöjligt att motbevisa någonting, och därför orättvist att krävas på det, att det finns ofantliga mängder historiska bevis på att moral utvecklats efter samhällets normer, så som att våldtäkt var jättevanligt bara under antiken och att idag är det ett straffbart brott, eftersom vi utvecklat den moraliska tron. Och vad gör han? Han står och talar om mytologin, och helt ignorerar logiken. Plus, han har rampfeber och ser ut som han inte vet vad han talar om. Och ovanpå det går de med på att Lee Strobel skall vara moderator för debatten. Och att den skall hållas i en megakyrka.

Det är fruktansvärt hemskt att se på.


   
SvaraCitera

nrg89:

Åh Gud vad hemskt!

Såg du hela? [smile]

Fast det är väldigt fascinerande och kul att se faktiskt, uppenbarligen hade ateistiska föreningen föreslagit debatten? Jag fastnar mer för andra aspekter i debatten, som att debattera inför en publik som är skeptisk, som du säger rampfeber och hur vana präster är att tala inför folk.

Tycka vad man vill om såna där superpräster, men snacka, det kan de. Jag skulle typ va skitnervös om det satt 5000 pers framför mig sådär, och jag brukar inte ha problem att prata inför folk. Facinerande på sitt sätt...


   
SvaraCitera

nrg89:

Frank Zindler

nrg89:

Lee Strobel

Har du koll på de här nissarna, vilka de är osv? Jag tycker fortfarande herr Zindler's största misstag, som han dessutom upprepar, är att han förutsätter att motståndarsidan har en viss uppfattning. Att ge sig in i en teologisk diskussion med en teolog är något man ska undvika, givetvis. Stå och argumentera om olika bibeltexter hit och dit i en kyrka? Det är ju dömt att misslyckas...


   
SvaraCitera
nrg89

herr_nilsson:

Har du koll på de här nissarna, vilka de är osv?

Lee Strobel är han jag talade om som var professor i profetia, om du kom ihåg. Det är hans megakyrka de står och snackar i.

Frank Zindler var ordförande för American Atheists, men blev övertagen av Ed Buckner 2008.

herr_nilsson:

Jag tycker fortfarande herr Zindler's största misstag, som han dessutom upprepar, är att han förutsätter att motståndarsidan har en viss uppfattning.

Kan inte hålla med mer.


   
SvaraCitera
leafar

herr_nilsson:

Ateisten, jag såg den här debatten:

Usch! Som nrg89 säger. Han verkar ha helt fel infallsvinkel på sina argument. Annat är det när Hitchens debatterar.[smile]


   
SvaraCitera

nrg89:

professor i profetia

fascinerande, men varför inte? ja tycker hela grejen är ganska tilltalande... [smile]

nrg89:

Frank Zindler var ordförande för American Atheists

i c


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera