Aviseringar
Rensa alla

The future


Ämnesstartare

Moderkakan:

nä inga alls [crazy]

läskigt 🙁

emil91:

åk utomlands och jobba. Norge t.ex, nära och lätt att få välbetalt jobb. Sverige är det sämsta landet att bo i om man är singel och vill ha en karriär. Däremot är Sverige ett asbra land att föda upp en familj.

man skulle ju kunna bo på norska gränsen typ så man bor i sverige men jobbar i norge, eller? [tard] det verkar ju rätt smart isf.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

man skulle ju kunna bo på norska gränsen typ så man bor i sverige men jobbar i norge, eller? [tard] det verkar ju rätt smart isf.

jo. själva skatterna i Norge är inte så höga. däremot är bostad och mat asdyrt, har jag hört.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emil91:

själva skatterna i Norge är inte så höga. däremot är bostad och mat asdyrt, har jag hört.

jo precis, det var därför jag tänkte att man kan bo i sverige men jobba i norge [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

man skulle ju kunna bo på norska gränsen typ så man bor i sverige men jobbar i norge, eller? det verkar ju rätt smart isf.

eller så kan man bo flera i samma lägenhet så blire billigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

eller så kan man bo flera i samma lägenhet så blire billigt

ah det har vi funderat på några st men det är svårt att få alla att vilja plugga/jobba i samma stad


   
SvaraCitera

synd att man knappt har några norska kontakter... var är norrmännen när man behöver dom? [crazy] undrar hur lätt det verkligen är för en nybliven svensk student att åka och jobba i norge.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emil91:

undrar hur lätt det verkligen är för en nybliven svensk student att åka och jobba i norge.

alltså, man kan ju i princip ta vilket skitjobb som helst och ändå tjäna mer än man gör i sverige 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ah det har vi funderat på några st men det är svårt att få alla att vilja plugga/jobba i samma stad

alltså menade i norge, jobba i norge , alla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

alltså menade i norge, jobba i norge , alla

ahaaa
det skulle ju vara smart. om alla vill bo i norge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ahaaa
det skulle ju vara smart. om alla vill bo i norge

aa fett värt ju o jobba nåt år / flera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

aa fett värt ju o jobba nåt år / flera

ah sen är man rich bitch


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

alltså, man kan ju i princip ta vilket skitjobb som helst och ändå tjäna mer än man gör i sverige 😛

exakt!! och så får man se ett nytt land, träffa norska girls och leva ett liv i lyx [bigcheers] Tack gud för att vi är grannar med Norge!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emil91:

exakt!! och så får man se ett nytt land, träffa norska girls och leva ett liv i lyx

det är nog inte bra att bli för optimistisk [crazy][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

Min största rädsla är att jag efter studenten bara sitter hemma som ett jävla mähä utan att ha något att göra på dagarna.

HAHA xD Precis s[ det 'r f;r mig. Om;jligt att hitta jobb, har s;kt i 100 [r k'nns det som 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ah sen är man rich bitch

mm så kan man resa en massa!!


   
SvaraCitera