Aviseringar
Rensa alla

The Guardian propagerar mot Sverige


Ämnesstartare

Tack um för att du formaterar om listan, tack så djävla mycket


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Alla pratar med dig, hela tiden, varje dag.

det måste ändå vara bra 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det måste ändå vara bra 🙂 

KJag vill inte prata med främlingar, eller att kassörskan ska försöka konversera om varorna jag köpt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

KJag vill inte prata med främlingar, eller att kassörskan ska försöka konversera om varorna jag köpt.

fortfarande låter mycket trevligare än här i Sverige, där folk håller för sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fortfarande låter mycket trevligare än här i Sverige, där folk håller för sig själva.

Det beror ju på vad man gillar. Vill du leva på chips, dricka poolvatten och leva med 70-talets alla moderniteter, flytta till calgary!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det beror ju på vad man gillar. Vill du leva på chips, dricka poolvatten och leva med 70-talets alla moderniteter, flytta till calgary!

funderar på att göra det :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige är ett av världens bästa länder. Vi är ett av världens mest ateistiska länder.

Därför att svenskar i allmänhet är betydligt mycket mer intelligenta än andra etniciteter. Vi har dessutom det bästa demokratiska systemet i jämförelse med i princip alla länder i världen. Vi är på toppen inom jämställdhet.

Andra skitländer borde hålla truten och ta lärdom av oss istället. Ett land där en stor del av befolkning tror på ett gubbe uppe i himlen är betydligt mer absurt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

funderar på att göra det :p

Kom hit, jag visa dig runt! Det är kul, deras tågbiljetter är papperslappar, och när man kliver på får man en ny papperslapp som kontrollanten river av med ett verktyg. Den rivs olika lång beroende på tidpunkt, nästan lika moderna som i kinaTumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Kom hit, jag visa dig runt! Det är kul, deras tågbiljetter är papperslappar, och när man kliver på får man en ny papperslapp som kontrollanten river av med ett verktyg. Den rivs olika lång beroende på tidpunkt, nästan lika moderna som i kinaTumme upp

fan va nice! Låter så trevligt! 🙂 Hur är dom mot svarta då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

fan va nice! Låter så trevligt! 🙂 Hur är dom mot svarta då?

Riktiga rövhål, från vad jag hört från invandrare iaf. Men jag ser inte så många svarta här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Riktiga rövhål, från vad jag hört från invandrare iaf. Men jag ser inte så många svarta här.

Va?! Så Kanada har också problem när de kommer till rasism?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Va?! Så Kanada har också problem när de kommer till rasism?

Kan inte uttala mig om hur utbrett det är. Men det finns absolut rasism här med, mer än i Sverige skulle jag tippa på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: mer än i Sverige skulle jag tippa på.

varför tror du det?


   
SvaraCitera

aristoteles: Alla pratar med dig, hela tiden, varje dag

nämen gud vad hemskt XD 


   
SvaraCitera

aristoteles: calgary

kanske är bättre i andra städer? 


   
SvaraCitera