Aviseringar
Rensa alla

The Host av Stephenie Meyer


Ämnesstartare

Jag funderar på att köpa The Host av Stephenie Meyer, även författaren av Twilight böckerna. Är The Host bra eller? Eller är det bara slöseri med pengar att köpa den? [smile]


   
Citera

Jag visste inte ens att den var klar att ge ut än? Trodde att det var ett projekt precis som boken som är ut Edwards synvinkel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Jag visste inte ens att den var klar att ge ut än? Trodde att det var ett projekt precis som boken som är ut Edwards synvinkel.

Nae det står "The Host. Release date: May 6, 2008." på Stephenie Meyers hemsida. Så jag antar att den kommit ut. Eller? [shake][smile]


   
SvaraCitera

malinmaria:

Nae det står "The Host. Release date: May 6, 2008." på Stephenie Meyers hemsida. Så jag antar att den kommit ut. Eller?

Jahaaa. Då var det ett tag sedan jag var inne på hennes sida.


   
SvaraCitera

malinmaria:

Nae det står "The Host. Release date: May 6, 2008." på Stephenie Meyers hemsida. Så jag antar att den kommit ut. Eller?

Den finns antagligen på biblioteket, dock vet jag inte om den finns på svenska. Vad handlar den om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Host är precis som twilight serien slöseri på pengar. Stöd inte den där äckliga feta mormonbruden Meyer så hon kan spy ut fler böcker om kvinnoförtryck maskerat som en saga om en jävla vampyr som glittrar i solen.
Jag föraktar alla som läser Twilight serien.


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

The Host är precis som twilight serien slöseri på pengar. Stöd inte den där äckliga feta mormonbruden Meyer så hon kan spy ut fler böcker om kvinnoförtryck maskerat som en saga om en jävla vampyr som glittrar i solen.
Jag föraktar alla som läser Twilight serien.

Kvinnoförtryck?![confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte:

Kvinnoförtryck?![confused]

Du har inte noterat att varenda kvinnlig karaktär i serien är svag, beroende av någon man, som skuren ur en mall för 1800-talets kvinnoroller? Edward är ju inget annat än en ren hyllning till våldsamma översittarmän.
Fast låt mig omformulera mig; kvinnoFÖRAKT är nog mer korrekt.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

[smile]

Image


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

Du har inte noterat att varenda kvinnlig karaktär i serien är svag, beroende av någon man, som skuren ur en mall för 1800-talets kvinnoroller? Edward är ju inget annat än en ren hyllning till våldsamma översittarmän.

" In my own opinion (key word), the foundation of feminism is this: being able to choose. The core of anti-feminism is, conversely, telling a woman she can't do something solely because she's a woman—taking any choice away from her specifically because of her gender. One of the weird things about modern feminism is that some feminists seem to be putting their own limits on women's choices. That feels backward to me. It's as if you can't choose a family on your own terms and still be considered a strong woman. How is that empowering?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gothhunter2000:

The Host är precis som twilight serien slöseri på pengar. Stöd inte den där äckliga feta mormonbruden Meyer så hon kan spy ut fler böcker om kvinnoförtryck maskerat som en saga om en jävla vampyr som glittrar i solen.
Jag föraktar alla som läser Twilight serien.

Äntligen någon som inte dreglar över Twilight! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte:

Orelevant citat om feminism.

Det är inte sån typ av anti-feminism som twilight handlar om, twilight säger att tjejer är värdelösa och inte klarar av ett skit själva, inte att dom får välja att ha en gammal kvinnoroll.
Även om det gjorde det, skulle det finnas 100 anledningar till att hata serien. Bland annat: det tar cirka 250 sidor innan ens skymten av någon plot förutom edward och bellas kärleksaffär syns. Den är helt gastkramande dåligt skriven med onödigt avancerade ord intryckta här och där. Karaktärerna är helt värdelösa och jag får fan känslan av att jag läser fanfiction på någon 15-årig gothbruds livejournal när jag läser skiten. Samma skit händer om och om och om och om igen. Finns oräkneliga logiska brister som t.ex. VARFÖR går edward i skolan? Varför blir alla kära i en klumpig jävla hönshjärna utan personlighet som Bella? Ska fan göra en tråd om det.

Insert name here:

Äntligen någon som inte dreglar över Twilight! [party]

[cool]


   
SvaraCitera

gothhunter2000:

Även om det gjorde det, skulle det finnas 100 anledningar till att hata serien. Bland annat: det tar cirka 250 sidor innan ens skymten av någon plot förutom edward och bellas kärleksaffär syns.

Det är ju liksom ploten...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte:

Det är ju liksom ploten...

Men nej din dumma fangirl. Det händer annat också men alldelles för lite för att motivera över 500 sidor (och nu snackar jag bara bok 1). Man kan inte skriva en jävla trilogi på tusentalet sidor där det enda story-elementet är en kille som ömsom vill döda Bella och ömsom vill spänna på henne och en helt intetsägande idiotbrud som bara hänger med och pratar om sina känslor och spenderar flera sidor åt gången att beskriva hur underbar han är. Eller jo uppenbarligen kan man det men då blir ju resultatet som det är: SKIT.

Det här är du:


   
SvaraCitera