Aviseringar
Rensa alla

The Make Up Thread


smisk

Testade en bronzig creme rouge härom dagen, och jag är helt kär! Det ser riktigt bra ut till och med på en blek tjock-kindad sminkn00b som jag! Det enda negativa är väl att det inte går att använda lika bra till mineralpuder-foundation, vilket jag även började använda nyss, boohoo.


   
SvaraCitera
smisk

enhimmelskdrog:

har haft h&ms, jag behöver typ vitt [sad][blush]

Makeup store har alla slags nyanser, fast de är ganska dyra. Men bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

fast de är ganska dyra. Men bra.

är så pass snål att jag hellre är utan än betalar (vad jag anser vara) onödigt mycket [blush]


   
SvaraCitera

Jag har läst dina tips någonstans O.o Lindas smnikblogg tror jag..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag använder inte smink. Bara concealer och foundation ibland, då jag är lite för finnig eller svartprickig.


   
SvaraCitera

Använder i princip dagligen sex produkter (sju om vi räknar hudkräm).

Cliniques Comfort on call hudkräm nu på vintern för jag får jättetorr hy. På sommaren någon från ACO.

Primer från Smashbox, den gröna Color correcting då jag har mycket röda undertoner i hyn. Hade iD's förut men har trivts med båda.

Estée Lauder mineralfoundation. Har testat iD bare minerals, Cliniques superbalanced samt diverse budgetvarianter i flytande form när jag var yngre. Älskar Estée Lauders, dessutom är den billigare än iD som är det enda som (nästan) kan mäta sig med den.

Bronzer från The Body Shop, en av de få på marknaden som inte innehåller en massa skimmer och glitter och skit. Använder den lite som kombinerad rouge/bronzer.

Ögonbrynspenna från Clarins, helt underbar. Mjuk att måla med, sitter bra och kostar ganska lagom med sina 150kr.

Mörkblå kajal från Lumene. Älskad och sörjd då tillverkningen är nedlagd. Vet inte hur jag ska kunna ersätta den.

Maybelline's gula mascara, jag minns aldrig vad den heter. Gillar den iaf, haha.


   
SvaraCitera

nagellack ibland, spelar ej så stor roll vad för märke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag när jag gör mig fin:
tvätta ansiktet med BEST FACE FORWARD + skrubbhanskar försiktigt.
smörj in med neutrogenas eller ngn annan trevlig kräm
vänta
concealer från viva la diva (nyinköpt lololol)
ngt randompuder
ljus ögonskugga över heeela ögonlocket
mellanmörk just på "ögat"
mörk i outer crease
ljus innre ögonvrårna
blush påkinden, mörk tjohejs under kinden så mitt ansikte ej ser så tjockt ut
finished


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Just nu så kör jag en livsstil som innebär solarium så jag försöker avstå från smink för att förhindra uttorkning av huden men annars så älskar jag just det du skrev - bruna nyanser som ögonlook, dvs - ljus färg på hela ögonlocket sedan mörkbrun i ögongloben. Gärna lite shimmer under ögonbrynet! Jag använder diors palettgrej. Mascara + eyeliner om jag känner fört på det.


   
SvaraCitera