Aviseringar
Rensa alla

The Melbourne shuffle


Ämnesstartare

Duktig är du 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MinorPenta:

Duktig är du 😀

Haha, blir väl så när man övar[rolleyes]

Vart bor du förresten, medlem på shuffling.se?[cute]


   
SvaraCitera

Smörgåsmannen:

hepp, embedda fick ja inte, blir såhär istället då:

lol


   
SvaraCitera

Smörgåsmannen:

Cwalk, Liquid, Breakdance, electro, jumpstyle mm

Vad hände med ravekulturen egentligen?
Man blir så besviken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CZeleaC:

Vad hände med ravekulturen egentligen?
Man blir så besviken...

Att låsa in sig på ett mönster har knappast något att göra med att man står fast vid något, att blanda dansen med andra danser fast men ändå håller centrum kring själva shufflingen, ja, jag ser inget fel i det.

När du ändå häll på kunde du väl tagit med att spins, RM, kicks mm. inte alls hör till shuffle eller kulturen, då detta är hämtat från andra danser likaså!


   
SvaraCitera

Smörgåsmannen:

Att låsa in sig på ett mönster har knappast något att göra med att man står fast vid något, att blanda dansen med andra danser fast men ändå håller centrum kring själva shufflingen, ja, jag ser inget fel i det.

Nej det är inget fel med det. Vad som dock är jävligt fel är förljande; jumpstyle, breakdance och dylikt nordicskit.
Skulle verkligen inte stämpla det som rave, mer som hör hemma på gothia och sådant skit.


   
SvaraCitera

Finns enbart en sån typ av dans som är cool:


   
SvaraCitera

CZeleaC:

Vad hände med ravekulturen egentligen?
Man blir så besviken...

VAD FAN HÄNDE!!! Det undrar fan jag också! Shuffle ftw! Btw Metal är bajs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CZeleaC:

Nej det är inget fel med det. Vad som dock är jävligt fel är förljande; jumpstyle, breakdance och dylikt nordicskit.
Skulle verkligen inte stämpla det som rave, mer som hör hemma på gothia och sådant skit.

Danserna i sig är inte rave, däremot att, precis som jag tidigare nämnde, implementera delar från dessa danser i din shuffle, är det enligt mig inget fel på.

Shuffling i sig kan knappt associeras med ravekulturen längre då det mer eller mindre utövas som en streetdans, att det dock härstammar från raveklubbar råder det inget tvivel om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smörgåsmannen:

Vart bor du förresten, medlem på shuffling.se?[cute]

Låångt uppe i sverige [tired] Inte en jävel vet vad shuffle etc. är...

Funderar på att bli medlem 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MinorPenta:

Låångt uppe i sverige [tired] Inte en jävel vet vad shuffle etc. är...

Funderar på att bli medlem 😛

Sluta fundera(:

men tex. i luleå så känner jag till flertalet som håller på med shuffling, så helt dött är det inte, tror det finns fler där uppåt än vad det finns inom en tio mils radie kring Gävle faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är en ny video från min sida.


   
SvaraCitera