Aviseringar
Rensa alla

The Revelation of the Pyramids


Ämnesstartare

Tipsar om en riktigt bra dokumentär för er som är intresserade av pyramiderna och andra antika byggnader.


   
Citera

tackar å dem som är intresserade av pyramiders vägnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"This is absolutely amazing! Thank you for putting this up! I swear if people watch this and still think what they tell us about the Egyptians and their knowledge then they are a lost cause!"

Låter som pseudovetenskap, men ser den om det inte tramsas om utomjordingar eller liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok, den var en aning relevant till mina egna studier, vilket alltid är bra, men spontant tycker jag att teorin det avslutar med känns mindre logiskt och mer som att de väldigt gärna vill komma fram till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

men spontant tycker jag att teorin det avslutar med känns mindre logiskt och mer som att de väldigt gärna vill komma fram till det.

Ja, det kanske inte är den optimala teorin. Jag finner det hursomhelst intressant att alla de där byggnaderna är i linje med varandra. Och alla de matematiska uträkningarna kan ju inte vara en slump.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

05:10 Har legat i den sarkofagen[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pluppe:

Jag finner det hursomhelst intressant att alla de där byggnaderna är i linje med varandra

Ja, men "linjen" dem demonstrerade med var ungefär lika bred som ungern så det är inte helt vattentätt, och man kan ju ägna en tanke åt alla fantastiska byggnadsverk som inte befinner sig på linjen, ex. stonehenge

Pluppe:

Och alla de matematiska uträkningarna kan ju inte vara en slump.

Det kan det mycket väl vara, men är intressant i alla fall. Skulle velat se dem gå in mer på de inre kvaliteterna, om det är så som de gissar så bör det även finnas en anledning till att kammarna är placerade där dem är osv.


   
SvaraCitera