Aviseringar
Rensa alla

The Sims 2 HJÄLP! 🙂


Ämnesstartare

Ja jag sitter och spelar the sims 2... men för en stund sen råkade jag trycka på nån knapp på tangentbordet, så nu är kameravinkeln helt konstig. Den visar liksom snett uppifrån.
Någon som vet hur man får tillbaka "standardkameravinkeln"? [blush]


   
Citera
Ämnesetiketter
Åtta

Flytta kameran? Det finns knappar direkt i användargränssnittet för det. Annars tror jag att du kan hålla in scrolltangenten och röra musen för att röra på kameran.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nej inte röra den på det sättet. De visar allting uppifrån, så jag ser bara simmarnas huvud hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte starta spelet för att kolla:( Pröva alla tangenter en efter en så hittar du säkert vad det är för något.


   
SvaraCitera
Åtta

esmeralda:

De visar allting uppifrån, så jag ser bara simmarnas huvud hela tiden.

Det finns en knapp i användargränssnittet som ser ut som en fyrkant med en pil ovanför. Prova den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte heller starta spelet, men det finns någonting man kan klicka på i det blå fältet som gör att man ändrar till vy uppifrån, kanske har du råkat klicka på den? klicka av den igen isf..

Om det bara är så att du ändrat lite fel vinkel, fast har det ändå i rätt 'läge' (alltså om du ändå ser simmarna framifrån fast typ alldeles för mkt uppifrån i ditt tycke) så kan du hålla inne scroll på musen o dra vinkeln rätt. Lite svårt att förklara.. 🙂


   
SvaraCitera

Tryck på T?


   
SvaraCitera

esmeralda:

a jag sitter och spelar the sims 2... men för en stund sen råkade jag trycka på nån knapp på tangentbordet, så nu är kameravinkeln helt konstig. Den visar liksom snett uppifrån.
Någon som vet hur man får tillbaka "standardkameravinkeln"? [blush]

tryck på tab och stäl sen in och tryck på tab igen


   
SvaraCitera
_1993_

Finns en "birdsview" knapp i spelet, prova den.. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade redan testat alla knappar som fanns både på spelet och tangentbordet, löste sig inte förrän jag startade om det 😉 tack för hjälpen iaf!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera