Aviseringar
Rensa alla

The Sims 2 + OpenGL = </3?


Ämnesstartare

Tjosan!
Hade för en tid sen problem med mitt WoW (Gammal tråd) och efter ett samtal med WoW-support och schyssta UMare fick jag veta att mitt grafikkort förmodligen har bättre stöd för OpenGL än Direct3D.

Nu har jag äntligen fått ändad ur och installerat TS2 på min dator, men när jag vill starta Bodyshop får jag felmeddelande angående Direct3D: Direct3D returned an error: DIRECT3D_INVALIDCALL! och programmet kan inte starta. Har sökt på internet men ingen verkar alls veta vad det är för fel.. Jag utgår för att mitt grafikkort inte ger stöd och undrar om det finns något sätt att ställa om så att TS2 läses i OpenGL? Kommandot jag använde för WoW ska tydligen vara speciellt framarbetat av Blizzard så jag räknar inte med att det ska kunna hjälpa här. Jag läste visserligen att EA games inte är så förtjusta i OpenGL men det kanske finns någon entusiast här som har en lösning? [smile]


   
Citera

byt grafikkort. eller uppdatera drivrutiner o se om du får openGl drivisar.


   
SvaraCitera

Du kommer nog inte kunna köra Sims under OpenGL om utvecklarna inte lagt till specifikt stöd. Skriv vad du har för grafikkort, har du directx installerat kan du skriva dxdiag i Kör (WinKey + R) och få ut vad du har för grafikkort.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera