Forumet - The Sims 3

The Sims 3

3245 0 36
Har precis köpt the sims 3 och installerat på min bärbara dator (320 GB hdd och 4 GB Ram).

Det funkar att spela och så, men det går verkligen jättesegt och i typ sloowmotion, även om jag snabbspolar så tar typ 4-5 minuter bara för min simgubbe att "sova klart".

Finns det ngt man kan göra så att det ska sluta gå så segt? [sad]

Spana också in:

Boomshiggabang:

Är de bara tiden som går långsamt eller är hela spelet långsamt?

Jag upplever att det faktiskt går snabbara att t.ex softa runt på stan och sånt än i tvåan... Däremot går tiden sakta på min dator också, vilket är irriterande :c Speciellt när de sover.
Åtta:

Grejen är att jag inte tror att det är spelet som laggar. Jag tror att det helt enkelt är så att de gjort att tiden går extremt mycket mer långsamt än i tvåan. Jag upplever i princip inget lagg, men tiden går fortfarande skitlångsamt.

Själva spelet går ju inte långsamt, alltså när dom går och gör saker och så, de är bara själva klockan som går sjukt långsamt, även när man snabbspolar, vilket är lite synd.

Men annars upplever jag inte spelet långsamt eller segt? Riktigt snabba laddningstider om man jämför med tvåan
Det är typ bara när man snabbspolar som det går riktigt jävla segt, har försökt sänka grafikinställningarna till lägsta men det hjälper tyvärr inte så jag ska nog installera om det på stationsnära dator istället.

Övrigt så tycker jag det är skitkul, man kan jogga runt i stan och hälsa på folk i deras hus. Man kan också "förändra" personlighet, ansikte, kläder, möbler and so on bättre... fast jag tycker ansiktena ser rent cp ut nu, såg faktiskt bättre ut i 2:an.

Sen så är att 4-dimisonellt (eller vad det kallas) och man kan vrida och vända möblerna mycket bättre.