Aviseringar
Rensa alla

The Sims 3


Ämnesstartare

Har precis köpt the sims 3 och installerat på min bärbara dator (320 GB hdd och 4 GB Ram).

Det funkar att spela och så, men det går verkligen jättesegt och i typ sloowmotion, även om jag snabbspolar så tar typ 4-5 minuter bara för min simgubbe att "sova klart".

Finns det ngt man kan göra så att det ska sluta gå så segt? [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

beställde mitt spel från jävla applestore så nu tar det fem dagar extra och kostar dubbelt så mycket som i butik, hatar apple [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sänk grafik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sänk inställnignarna eller köp nya saker till datorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

åååååh ja vill också ha the sims 3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berätta lite mer detaljerat om din dators tjoffs, uppenbarligen är det inte ram så det är typ antingen, temperatur, grafikkort eller processor.


   
SvaraCitera

Kan du berätta lite mer om själva spelet? Är sugen på att köpa det 😀 vilka nya grejer finns det och är det roligt?


   
SvaraCitera

Är de bara tiden som går långsamt eller är hela spelet långsamt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Boomshiggabang:

Är de bara tiden som går långsamt eller är hela spelet långsamt?

Jag upplever att det faktiskt går snabbara att t.ex softa runt på stan och sånt än i tvåan... Däremot går tiden sakta på min dator också, vilket är irriterande :c Speciellt när de sover.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan ju skaffa en ny dator, en riktig speldator


   
SvaraCitera

Har Sims 3 om 40min \o/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kanske skulle "köpa" det bara för att se om det är lika tråkigt och enformigt som sina föregångare.

cookiiedough:

Finns det ngt man kan göra så att det ska sluta gå så segt?

Dra ner grafikinställningarna till minimum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Man kanske skulle "köpa" det bara för att se om det är lika tråkigt och enformigt som sina föregångare.

Gillade du dem inte kommer du inte gilla det här, det är i princip samma sak med lite refinements...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

standby:

Gillade du dem inte kommer du inte gilla det här, det är i princip samma sak med lite refinements...

Aha, jag gissade nästan på det. Tack, då slapp jag lägga ner tid på det [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KamikazeTomten:

Tack

np! hellre det än att försöka övertala dig att det är grömmt, för att sedan lyssna på när du bitchar om att det sög ;D


   
SvaraCitera