Aviseringar
Rensa alla

The space roar


Ämnesstartare

"What was actually heard was something totally unexpected. Permeating the Universe was a strong radio hiss, about six times more powerful than anyone expected. No-one knew what it was or what was causing it. This was eventually christened "Space Roar" and remains one of the "Great Unsolved Problems in Physics"."

 "The energy alone that could generate this level of signal is incomprehensible"

"So, in the very early Universe (which ARCADE was attempting to monitor), there was a much greater amount of real matter than there is now. This would result in much more powerful radio noise, which is what the probe found. This would account for the Space Roar.

If this is the case, it would also imply that the Universe is, indeed, a huge computer."

http://www.guide-to-the-universe.com/space-roar.html  jag läste detta och ångrade mig inte, detta antyder att även du kan ha goda chanser att läsa detta och inte ångra dig.

åsikter? om det är möjligt att simulera en verklighet så är oddsen stora att vår verklighet är simulerad. minimitemperatur och maxhastighet osv kan ju tyda på det. är inte smart eller kunnig nog att begripa det här men det är likväl intressant, bra att det fortfarande finns saker vi inte förstår till 100%.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

kan inte läsa det där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: kan inte läsa det där

vadårå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har varit så sedan jag var liten. om jag läser om att det kan finnas liv, får reda på saker om vårt liv och livsformer som inte bor på jorden etc så får jag cp-mycket stopp i huvudet och hindrar mig själv från att tänka för det blir för jobbigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: minimitemperatur och maxhastighet osv kan ju tyda på det.

Hur menar du här? Att världen är satt efter vissa programmerade parametrar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: har varit så sedan jag var liten. om jag läser om att det kan finnas liv, får reda på saker om vårt liv och livsformer som inte bor på jorden etc så får jag cp-mycket stopp i huvudet och hindrar mig själv från att tänka för det blir för jobbigt.

läskigt, "dom" vill inte att vi ska tänka på "dom"
fick ingen blixt på mig nu dock så det är nog lugnt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

läskigt, "dom" vill inte att vi ska tänka på "dom"
fick ingen blixt på mig nu dock så det är nog lugnt 

nej blir fan rädd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Hur menar du här? Att världen är satt efter vissa programmerade parametrar?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: nej blir fan rädd.

är nog inget att oroa sig för, kram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

är nog inget att oroa sig för, kram.

tack, kram. blev faktiskt rädd på riktigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall:

ja

Det är sånt här som är jobbigt som att börja tänka på, det gör ingen nytta för en man blir bara förvirrad och skulle det stämma så vafan skall man göra åt det? Tänk illuminati.

Tycker dock det känns lite som när upplysta gamla 1600 och 1700-talsfilosofer försökte bevisa Guds existens genom att peka på naturens ordning, något sådant måste ju vara skapat likt ett urverk för att välja favoritmetaforen från den tiden. Blir lite samma grej att peka på naturlagar som bevis på programering även om Gud i det här fallet är något slags intergalaktisk Will Wrightfigur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Det är sånt här som är jobbigt som att börja tänka på, det gör ingen nytta för en man blir bara förvirrad och skulle det stämma så vafan skall man göra åt det? Tänk illuminati.

ja, jag har löst det för egen del genom att komma fram till att det inte spelar någon roll, livet är ett mmorpg : D ba' o lira.

dazed: Tycker dock det känns lite som när upplysta gamla 1600 och 1700-talsfilosofer försökte bevisa Guds existens genom att peka på naturens ordning, något sådant måste ju vara skapat likt ett urverk för att välja favoritmetaforen från den tiden. Blir lite samma grej att peka på naturlagar som bevis på programering även om Gud i det här fallet är något slags intergalaktisk Will Wrightfigur.

ja de är knappast bevis, bara "intressanta" fenomen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: ja, jag har löst det för egen del genom att komma fram till att det inte spelar någon roll, livet är ett mmorpg : D ba' o lira.

Ja om man nu inte liras då...

iskall: ja de är knappast bevis, bara "intressanta" fenomen

Kanske det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Ja om man nu inte liras då...

enligt mig så gör man det ändå, oavsett virtuell verklighet eller inte, ser inget som kan motbevisa determinism så egentligen är livet att man placeras in i en kropp och får se och tänka och känna en massa förutbestämda saker med en mycket övertygande illusion om kontroll. det är vad jag har kommit fram till iaf.

dazed: Kanske det.

läser man artikeln är det dock andra hypoteser och teorier som är svåra att förstå, men space roar som man uppfattade när man skulle studera energi från utkanten av universum, alltså tidiga universum, (det är så långt bort att det inte går att "se" men dock höra det,) så fick man en otroligt mycket högre signal än vad som var rimligt, detta kan bero på att det fanns mer materia från början och att photoner försvinner ur universum för att ersättas med virtuella photoner, det som kallas svart materia.

så uppfattade jag det iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iskall: livet är ett mmorpg : D ba' o lira.

så har jag tänkt sedan mitt favoritspel som var min värld försvann hahaha


   
SvaraCitera