Aviseringar
Rensa alla

Theralen antarax..


ankzor:

lol nej

ska jag behöva berätta om mina egna erfarenheter eller vad?


   
SvaraCitera

Mimmsan:

ska jag behöva berätta om mina egna erfarenheter eller vad?

go ahead


   
SvaraCitera

ankzor:

go ahead

aa jag säger inte mer än att jag själv fått åka in för 15 stycken. dom sa att värdena var förhöjda och att min lever hade kunnat skadas rejält om jag inte kommit in i tid. jag fick magpumpas och få massa grejer instoppade i magen! hela natten, världens äckligaste plåga. är du nöjd?


   
SvaraCitera

Mimmsan:

världens äckligaste plåga

du får väl skylla dig själv om du äter 15 alvedon samtidigt. Tror inte du skulle dö utav det dock.


   
SvaraCitera

Mimmsan:

Men gud driver ni eller!? ALLA läkemedel/piller i stora mängder är dödligt! Det tar kål på levern direkt. Bara 15 vanliga alvedon kan ta död på dig! - tro mig, jag vet... -.-

Mimmsan:

ska jag behöva berätta om mina egna erfarenheter eller vad?

Mimmsan:

aa jag säger inte mer än att jag själv fått åka in för 15 stycken. dom sa att värdena var förhöjda och att min lever hade kunnat skadas rejält om jag inte kommit in i tid. jag fick magpumpas och få massa grejer instoppade i magen! hela natten, världens äckligaste plåga. är du nöjd?

Vad har den händelsen med att ta kol på levern att göra? Din lever verkar fungera?

Jag kan ge exempel på saker där min lever skulle krashat enligt dig.
*80st Iktorivil 2mg - Fick åka till akuten och få kol, dog inte.
*2500mg Tramadol = 30st - Dog inte, mådde inte ens dåligt.

Min lever fungerar tydligen fortfarande.


   
SvaraCitera

ankzor:

du får väl skylla dig själv om du äter 15 alvedon samtidigt. Tror inte du skulle dö utav det dock.

Obehandlad akut leversvikt är i dödligt, jo.


   
SvaraCitera
gawyn

Givetvis är 40 st för mycket.
Oavsett om personen ifråga klarar det med livet i behåll eller inte så ska nog den personen söka vård. Hon/Han mår inte bra!


   
SvaraCitera

thcl:

Din lever verkar fungera?

läser du inte eller "#"%!#¤"#


   
SvaraCitera

thcl:

Jag kan ge exempel på saker där min lever skulle krashat enligt dig.
*80st Iktorivil 2mg - Fick åka till akuten och få kol, dog inte.
*2500mg Tramadol = 30st - Dog inte, mådde inte ens dåligt.

Min lever fungerar tydligen fortfarande.

Jo om det inte behandlas i tid! Du måste väl vara nåt slags mirakel isåfall. eller ha nån änglavakt eller nåt whooowaaaaaww.

Tror du att jag skulle ljuga om sådant här eller? dumhuve


   
SvaraCitera

Mimmsan:

ALLA läkemedel/piller i stora mängder är dödligt! Det tar kål på levern direkt. Bara 15 vanliga alvedon kan ta död på dig

Måhända onödigt men måste påpeka att
a) I teorin är allt dödligt i stora mängder, men vissa medikamentum är grymt svåra att praktiskt kunna få i sig tillräckligt mycket av för att få någon allvarligare skada.
b) Det inte nödvändigtvis är levern som lägger av, det finns många andra dödsorsaker pga läkemedel beroende på typ.
c) "Vanliga Alvedon" är bland det mest ohälsosamma man kan stoppa i sig, särskilt om man överskrider rekommenderad dosering.

förlåt, men jag ogillar generaliseringar och okunskap.

Och för att vara on topic:
200 mg Theralen bör inte vara särskilt skadligt hos en (relativt)vuxen individ, och atarax är det närmaste sockerpiller man kan komma, så det bör inte vara någon större fara.


   
SvaraCitera

Atarax och Theralen är inte narkotikaklassade preparat. Det som händer är väl att du blir extremt borta i några timmar, men det går inte att bli hög på de där grejerna om det är det som du eftersträvar.


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

Och för att vara on topic:
200 mg Theralen bör inte vara särskilt skadligt hos en (relativt)vuxen individ, och atarax är det närmaste sockerpiller man kan komma, så det bör inte vara någon större fara.

Rätta ig efter vad jag skrev. "alla läkemedel i stora doseringar är farligt"
alltså menar jag ju självklart med "stora doseringar" det som överskrider rekommendation.


   
SvaraCitera

thcl:

2500mg Tramadol

[tard]


   
SvaraCitera

Det är inte farligt men räkna med frätade känsla i magen och lite dåsighet. Ring läkaren ifall att.


   
SvaraCitera

Mimmsan:

aa jag säger inte mer än att jag själv fått åka in för 15 stycken. dom sa att värdena var förhöjda och att min lever hade kunnat skadas rejält om jag inte kommit in i tid. jag fick magpumpas och få massa grejer instoppade i magen! hela natten, världens äckligaste plåga. är du nöjd?

Inte för att vara "tuffare" men nog fan kan man klämma 2 kartor alvedon utan problem? Lite svettningar bara men det funkar skitbra när man avtänder från opiater.


   
SvaraCitera