Aviseringar
Rensa alla

Those fucking kärleksproblem


Ämnesstartare

Jag tror jag är kär. På riktigt. Allt jag gör är att tänka på honom. Jag har varit på samma fest som han två gånger och jag har i hela mitt liv "känt" honom. Han har flickvän men fortfarande så gör han saker han inte borde. Jag vet inte om han gör det med alla tjejer. Det är problemet. Förre gången somnade vi i samma säng och låg och höll om varandra hela natten. Han är den mest perfekta människa jag någonsin träffat. Men på ett sätt vill jag bara glömma honom. För jag tror knappast han känner samma sak eftersom han har flickvän. Woooow. Det är så jävla jobbigt. Snälla hjälp mig. Skriv något smart som får mig att må bättre.


   
Citera

Vad för saker gör han som han inte borde göra då? För om det är så att han gör saker med andra tjejer kanske det är ett tecken på att hans egna relation är knakig eller att han inte längre har känslor för sin tjej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

Vad för saker gör han som han inte borde göra då? För om det är så att han gör saker med andra tjejer kanske det är ett tecken på att hans egna relation är knakig eller att han inte längre har känslor för sin tjej

Han kysser andra, sover med andra tjejer, och saker som det. Det är det jag inte vet. Eller om han bara är en sån kille som skiter i sitt förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Han kysser andra, sover med andra tjejer, och saker som det

De kan ju ha en öppen relation [cute]


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

om han bara är en sån kille som skiter i sitt förhållande.

Men om han var en sådan kille skulle han väl inte ge sig in i ett förhållande?

Hur nära är ni? Är ni kompisar, eller bästisar eller vad man ska kalla det, det heter ju inte så när man är äldre men du förstår vad jag menar relations mässigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

Men om han var en sådan kille skulle han väl inte ge sig in i ett förhållande?

Hur nära är ni? Är ni kompisar, eller bästisar eller vad man ska kalla det, det heter ju inte så när man är äldre men du förstår vad jag menar relations mässigt?

Nej det har du rätt i. Jag har känt han sen jag var liten men vi har knappt pratat något alls med honom tils i höstas. Och sen för några veckor sedan. Men även efter det pratar vi ingenting. Så nej vi har inte en sån nära relation. Det är det som gör mig osäker.


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

Så nej vi har inte en sån nära relation. Det är det som gör mig osäker.

Okej, jag förstår på ett ungefär vart ni ligger i relationscykeln.

Mitt råd skulle väl vara att du utforskar hans beteende gentemot sin tjej osv det märks ju ganska fort om han har känslor för henne eller inte. Har han känslor så kanske hans "Side stuff" liksom bara är tillfälligt och hon kanske inte vet om det, eller så vet hon om det men bryr sig inte.

Om han nu inte har känslor för henne säger det väl ganska mycket om honom. Han har alltså inga problem med att vara med andra tjejer bakom hennes rygg och då får du ta dig en tankeställer och försöka fundera om han skulle kunna göra likadant emot dig, om ni blir tillsammans, och hur skulle du reagera då?

Är det värt att gilla någon som ända inte skulle förhålla sig till dig och bara dig?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

Är det värt att gilla någon som ända inte skulle förhålla sig till dig och bara dig?!

Det är precis det här jag har tänkt på. Det känns som att det är lika bra att bara släppa taget om honom och gå vidare. Skulle vara det bästa just nu. Tack så mycket för hjälpen, jag fick tänka till en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om han gör så mot sin flickvänn.. tänk så skulle han göra samma sak mot dig om ni var ihop?
Och mm jag tycker att när man träffar sin rätta så är man bara helt jävla kär och säger aldrig "jag tror.."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan säkert hitta en bättre kille som vet att en tjej är någon man respekterar och inte ser som en sak som man kan hångla med. Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

Det känns som att det är lika bra att bara släppa taget om honom och gå vidare.

Jag vet hur du känner. Jag har aldrig varit i samma sits men har däremot gillat samma människa som min kompis. Just nu känns det som att allting du känner och gör liksom kommer vara för evigt, att du alltid kommer vara kär i honom osv. Men det kommer du inte, du kommer automatiskt förr eller senare tröttna. Det är inte så att du kommer gå hela livet och vara olyckligt kör även om det känns så.

Däremot har du ju ett val, om du orkar vänta på honom och tycker att det är värt det, kan du alltid försöka. Jag säger inte att du ska sno någons kille men om du inte träffar en annan och han gör slut så finns det ju en chans. Men lås inte in dig på att honom vill ja ha, utan se över dina valmöligheter så att säga, tänk efter om det finns andra sätt att träffa nya killar på eller fokusera på något annat, livet snurrar ju inte runt killar och själv har jag inte fattat tycke för någon på 4 år.

Kärlek är ju en underbar känsla och även om man är olyckligt kär känns det ju så underbart att se någon man tycker om och tänka på den människan osv, men om det går till överstyr är det ju inte hälsosamt. Lagom är bäst.

Så jag tycker du ska reflektera över vad du vill och hur du tror han är som "relationsmänniska" och sen förhoppningsvis inser du om det är värt det eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chokladgris:

Du kan säkert hitta en bättre kille som vet att en tjej är någon man respekterar och inte ser som en sak som man kan hångla med. Lycka till! [smile]

Åh tack!

Beliebes:

Så jag tycker du ska reflektera över vad du vill och hur du tror han är som "relationsmänniska" och sen förhoppningsvis inser du om det är värt det eller inte.

Jag ska tänka igenom allt du skrivit och tänka på vad jag ska göra. Träffar honom i helgen och får se hur allt är efter det. Tack igen!


   
SvaraCitera

komigenmichelle:

Träffar honom i helgen och får se hur allt är efter det. Tack igen!

Lycka till! Är nyfiken på hur det går så du får gärna berätta 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beliebes:

Men om han var en sådan kille skulle han väl inte ge sig in i ett förhållande?

så otrohet existerar inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

komigenmichelle:

Han har flickvän men fortfarande så gör han saker han inte borde.

komigenmichelle:

Jag vet inte om han gör det med alla tjejer.

komigenmichelle:

Det är problemet.

komigenmichelle:

Han är den mest perfekta människa jag någonsin träffat

[tard]


   
SvaraCitera