Aviseringar
Rensa alla

tid för att komma hem


Ämnesstartare

hur länge tycker ni att man ska få va ute på kvällarna som 15 åring?
eftersom att jag bråkar med mina föräldrar varje gång jag ska ut nån stans.. och jag är jävligt trött på att komma hem tidigt


   
Citera

Den tid dina föräldrar säger åt dig.[zzz]


   
SvaraCitera
smisk

Du har all tid i världen att vara uppe SUPERSENT när du blir äldre.

passaro:

Den tid dina föräldrar säger åt dig.[zzz]


   
SvaraCitera

stackars den man som får leva med dej[sad]


   
SvaraCitera

mattildo:

hur länge tycker ni att man ska få va ute på kvällarna som 15 åring?
eftersom att jag bråkar med mina föräldrar varje gång jag ska ut nån stans.. och jag är jävligt trött på att komma hem tidigt

själv hade jag inga begränsningar som 15åring, men jag var mörkrädd så hem vid 21:00[blush]

Nedå men 23:00 00:00


   
SvaraCitera

Jag är 15 och det beror helt på vilka jag är med och vart, om jag är med kompisar som mina föräldrar litar på och så så kan jag få vara ute ganska länge, annars är det runt 21.00. Men om jag ska till någon kompis nära och kika film eller något brukar vi inte säga någon tid utan jag kommer hem när jag kommer fast då är det mindre än 2 km bort. Vi brukar också bråka lite om hur länge jag får vara ute, men du kanske har äldre syskon som du kan gå hem med senare på kvällen eller om ni bestämmer en tid kanske 22.00 och sen håller du den jättebra i en månad då kanske som höjer en timme osv.


   
SvaraCitera

jag hade 22 när jag gick i ettan på gymnasiet, eller egentligen 21. Visst det sög men som m3lis sa, sköter du dig får du ökat förtroende.


   
SvaraCitera

Varför bråkar du med dina föräldrar varje gång? Har du anledning att inte lita på dig? För isf får du skylla dig själv. Frihet under ansvar, kallas det.


   
SvaraCitera

Hade ingen tid. Så länge mor min visste när jag kom hem så var det lugnt.


   
SvaraCitera

Hade oftast 00:00 på den tiden. Ibland senare, beroende på vad jag sysslade med när jag var ute.


   
SvaraCitera

Buddah:

. Så länge mor min visste när jag kom hem så var det lugnt.

väckte du henne när du kom hem då?


   
SvaraCitera

m3lis:

väckte du henne när du kom hem då?

Nä. Men hon jobbar natt, så kunde ringa hemmifrån när jag var hemma 🙂


   
SvaraCitera

Buddah:

Nä. Men hon jobbar natt, så kunde ringa hemmifrån när jag var hemma 🙂

aha oki smart!


   
SvaraCitera

envackermänniska:

Varför bråkar du med dina föräldrar varje gång? Har du anledning att inte lita på dig? För isf får du skylla dig själv. Frihet under ansvar, kallas det.


   
SvaraCitera
Vision

94:a eller 95:a?


   
SvaraCitera