Aviseringar
Rensa alla

Tid och energi på utseendet


Ämnesstartare

Hur mycket tid och energi lägger ni på det, t.ex. på morgonen?

Jag tar på mig kläder som jag tycker är snygga och bekväma, sminkar mig inte, tvättar ansiktet med några bra produkter (varje eller varannan dag), gör inget speciellt med håret. vid speciella tillfällen, t.ex. nyår och bröllop, klär jag upp mig och då tycker jag att det är roligt men jag gör inget sånt till vardags, då tycker jag bara det är jävligt onödigt 🙂 jag känner mig snygg ändå.

Hur är det för er?

ps. Tycker det är så mycket trevliga om man bara "klär upp dig" nån gång ibland, då känner man sig speciell och annorlunda, från vad man själv är van vid. och då gör det inget att det tar ganska lång tid för resultatet blir bra.


   
Citera
Ämnesetiketter
höna

Lägger knappt någon tid på.det längre. Har bara puder, rouge å i ögonbrynen. Ibland mascara. Jag duschar varje dag och tvättar håret varannan. Lägger väl typ 45 min varje morgonon på utseendet, tar ett tag fmr mig att välja kläder


   
SvaraCitera

just nu har jag blivit sådär bekväm. Har ngn som gillar mig även när jag är "ful". Försöker duscha ordentligt med hårtvätt etc 3-5 ggr/vecka, duschar efter träning. Sminkar mig när jag är sugen. Har inget att gå till på morgonen pga pluggar hemifrån, så öh jag klär på mig mjukisbrallor typ... ska jag göra mig iordning inför fest tar det kanske 20 min förutsatt att jagvet vad jag ska ha på mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna: Lägger knappt någon tid på.det längre. Har bara puder, rouge å i ögonbrynen. Ibland mascara. Jag duschar varje dag och tvättar håret varannan. Lägger väl typ 45 min varje morgonon på utseendet, tar ett tag fmr mig att välja kläder

Välj kläder dagen innan? Fast du kanske gör det efter humör eller nåt? 😛
Just att vara lite röd på kinderna tycker jag passar jättebra på bröllop, speciellt på sommaren. så fint! bara det inte blir påskkärring xD
Jag tvättar inte alltid håret när jag duschar, heller. Tycker det är skönt att duscha utan att håret blir blött 🙂


   
SvaraCitera
höna

guldbrand:

Välj kläder dagen innan? Fast du kanske gör det efter humör eller nåt? 😛
Just att vara lite röd på kinderna tycker jag passar jättebra på bröllop, speciellt på sommaren. så fint! bara det inte blir påskkärring xD
Jag tvättar inte alltid håret när jag duschar, heller. Tycker det är skönt att duscha utan att håret blir blött 🙂

Haha ne ändrar mig alltid 🙁 man behöver ju inte ha så mkt, gillar å få lite färg i ansiktet nu när man är så blek. Jaa precis! Slitet ju på håret när man har massa schampo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: just nu har jag blivit sådär bekväm. Har ngn som gillar mig även när jag är "ful".

ja me 😛 Fast jag gillar mig själv också när jag är "ful" (eller vad man ska säga...) 🙂 Tycker om enkelt och naturligt. 

elverpigen: Sminkar mig när jag är sugen.

Och när är det? Kanske inte regelbundet ens?

elverpigen: Har inget att gå till på morgonen pga pluggar hemifrån, så öh jag klär på mig mjukisbrallor typ...

När jag är hemma blir det alltid mjukisbyxor, och när jag kommer hem efter att ha varit ute/i skolan blir det av med jeansen och på med det mjuka xD Jag tror att jag ska börja plugga på distans i höst och isf blir det mjukisbyxor varje dag i princip, när jag är hemma 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brukar gå upp, ta på mig de jag känner för, duschar nästan alltid på kvällen så behöver nästan aldrig göra de på morgonen igen, sen kammar jag håret, borstar tänderna, och funderar en stund på om jag pallar sminka mig, gör jag det så tar de väl typ 7 minuter, men låter ofta bli 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Duschar alltid på kvällen så håret ser ut som fan när man vaknar. Så jag bara blöter håret på morgonen, tar en handduk och torkar skiten. Sen klär jag på mig. Tar mig typ 10 min att göra mig i ordning på morgonen.

 


   
SvaraCitera

guldbrand: ch när är det? Kanske inte regelbundet ens?

nä altså när jag känner för. Var nån gång jag behövde gå till syv och typ klädde på mig jeans och tröja och sminkade mig pyttelite och ba oj vad kul det här var!!! så då blev det ltie tätare  ett tag. är inte regelbundet nej


   
SvaraCitera

duschrutinen är väl bf duschar varje morgon, jag duschar hellre på kvällen så håret hinner torka ordentligt.. Brukar sova med fläta för att ha koll på håret eftersom jag annars vaknar med en torr ledsen risbuske på huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: duschar nästan alltid på kvällen så behöver nästan aldrig göra de på morgonen igen

Skönt 🙂 jag brukar duscha ibland när min kille är på jobbet (gör det hemma hos honom, är oftast där), då behöver jag varken göra det på morgonen eller kvällen. På morgonen är jag för seg och på kvällen vill jag helst bara ligga på soffan och slappa 😛 De dagar jag är i skolan brukar jag inte duscha, men det är kanske varannan dag eller mer sällan (går inte alltid på föreläsningar).

materialarn: Duschar alltid på kvällen så håret ser ut som fan när man vaknar. Så jag bara blöter håret på morgonen, tar en handduk och torkar skiten. Sen klär jag på mig. Tar mig typ 10 min att göra mig i ordning på morgonen.

Hört att man inte ska sova med blött hår... varför vet jag inte.
Det tar nog runt 10 minuter för mig också, max. Men när jag sover hos min kille (och ska åka till skolan samtidigt som han åker till jobbet) blir det typ bara 5 minuter eller ännu mindre ibland. Svårt när han är så trött på morgonen, då ligger jag också kvar länge i sängen haha..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: Brukar sova med fläta för att ha koll på håret eftersom jag annars vaknar med en torr ledsen risbuske på huvudet.

Det är bra att sova med fläta 🙂 jag fick jättetovigt hår förr... nu också om jag har en knut långt upp på huvudet och går och lägger mig med det. BAD idea...

elverpigen: nä altså när jag känner för. Var nån gång jag behövde gå till syv och typ klädde på mig jeans och tröja och sminkade mig pyttelite och ba oj vad kul det här var!!! så då blev det ltie tätare  ett tag. är inte regelbundet nej

Okej 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tycker att mitt hår blir bäst typ två dagar efter att jag har tvättat det. Då är det inte nytvättat men inte heller fett (fast det börjar väl bli det tredje dagen kanske). Torkar aldrig håret med hårtork om det inte är absolut nödvändigt, blir bara flygigt och känns allmänt otäckt, hah.


   
SvaraCitera
Kudhos

Tvätta ansiktet.

Håret.

Kanske tar 7-8 minuter totalt. 


   
SvaraCitera