Aviseringar
Rensa alla

Tidelag...


AndyH:

Djur visar väldigt tydligt om de upplever obehag. De piper, ylar, drar öronen bakåt, sparkat, bits etc.

Ja men nu är det ju frågan om att tillåta tidelag eller inte. Och det ska inte tillåtas bara för att man kan se vissa signaler hos djuret. Är inte direkt så att man kliver in i en hästhage och börjar knulla för fullt och sen går man därifrån om djuret visar sig tycka det kändes dåligt.

AndyH:

Man kan inte låta moralpanik och "tyckanden" styra lagstiftningen.

Det tycker jag visst vi kan göra i vissa avseenden t ex tidelag.

AndyH:

Dessutom gör människor massa andra saker mot djur

Tänker du på t ex slakt, forskning mm?


   
SvaraCitera

The_gunslinger:

Är inte normalt att olika arter har sex med varann och dessutom kan inte djuren säga ifrån.

Är ej heller "normalt" (läs: naturligt) att i vuxen ålder dricka andra djurarters mjölk, dock gör majoriteten av svenskarna det dagligen.

Hemlös:

Djuret kanske inte vill knulla, det blir våldtäkt.

Skall man resonera så gällande människor också? T ex gällande döv människa + människa som ej behärskar teckenspråk då kommunikationen ej är fulländad. Djur kan absolut visa på missnöje om de blir utsatta för något de inte finner behagligt, trots att vi inte talar samma tungomål.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Är ej heller "normalt" (läs: naturligt) att i vuxen ålder dricka andra djurarters mjölk, dock gör majoriteten av svenskarna det dagligen.

Nej men att det ens finns folk som argumenterar för att tidelag ska få existera är ju bara jävligt sjukt.


   
SvaraCitera

ett argument som jag hört ofta är att djuret känner sig tvingat att ständigt lyda människan då det är i beroendeställning till hussen/matten och i många fall blivit dresserat till lydnad

dock är det argumentet rätt dysfunktionellt då det hos människor finns toffelförhållanden där den enda parten blint lyder den andra och gör saker som denne personligen egentligen ej hest skulle göra, men ändock gör det för att vara partnern till viljes såsom stina vill ej egentligen ha analsex men har det ändå för att pelle så gärna vill

det är ju naturligtvis ej bra, dock vore det något vridet att illegalisera sex/förhållanden för detta
stina måste helt enkelt bita ifrån och visa att det ej är ok att behandla henne hur som helst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Det tycker jag visst vi kan göra i vissa avseenden t ex tidelag.

Lagstiftning kan inte fungera så, att det i vissa fall inte krävs en förnuftig motivering till en lag.

The_gunslinger:

Tänker du på t ex slakt, forskning mm?

Ja, listan kan ju göras lång. Jag tror ju att djuren lider klart mindre av sex än av många andra saker de utsätts för.

The_gunslinger:

Nej men att det ens finns folk som argumenterar för att tidelag ska få existera är ju bara jävligt sjukt.

Jag skulle argumentera för vänsterns och högerns rätt till sina extrema åsiker med av samma orsak. Jag vill inte leva i ett samhälle där saker förbjuds bara för att vissa tycker så.

Detta är en principfråga, och skulle tidelag förbjudas finns inga hinder för att förbjuda homosexuella, negrer, judar etc med samma motivation. Att somliga tycker det är äckligt är inte ett tillräckliga bra argument helt enkelt.


   
SvaraCitera

juret kan bli leeesset![n]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Har dock svårt att komma på agrument till varför det bör vara förbjudet. Har ni några?

Gud, bibeln?

enhimmelskdrog:

man bör endast ha samlag med saker av sin egen ras[smile]

Och endast någon man är gift med, av motsatt kön, osv. 🙁

Foxxie:

Hur fan ska ett djur gå med på sex med en människa?[confused]

Om djuret tar initiativet, hoppar upp och börjar jucka in sin penis i människan, eller börjar slicka människan på snuskiga ställen t.ex.
Djuret ska väl också dömas till döden och dräpas står det. 🙁

Något jag tycker är hemskt är könstympningen, och de hemska ingreppen djuren blir tvingade till, som t.ex kastrering. Jag skulle inte villja bli tvingad, att någon skär av testiklarna på en. Det är hemskt. [sad]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

Har dock svårt att komma på agrument till varför det bör vara förbjudet. Har ni några?

?

De kan inte välja själva om de vill eller inte är väl det största, så man kan kalla det för djurvåldtäckt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Sen finns det ju ett uppenbart problem till, varför skall det vara ok att slakta och äta djur, men inte ha sex med dem?

För att få mat så vi kan överleva (nej, vissa klarar sig inte på enbart grönsaker). Däremot finns det ingen som behöver ha sex med djur för att överleva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Och endast någon man är gift med, av motsatt kön, osv. 🙁

är du homofob?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndyH:

Lagstiftning kan inte fungera så, att det i vissa fall inte krävs en förnuftig motivering till en lag.

Tycker det finns jävligt många lagar som det inte finns en förnuftig motivering till.

AndyH:

förbjuda homosexuella

Gärna för mig.


   
SvaraCitera

Det är ju fan äckligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tingeling:

En människa kan omöjligt veta om ett djur är "med på det" eller inte, då djur och människor inte kan kommunicera med varandra?[confused]

Om en kvinna ställer sig på alla fyra och en hund självmant får för sig att ha lite "roligt" - så skulle jag vilja påstå att hunden är med på det 🙂


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

är du homofob?[sad]

Nje, men Gud har nog bestämt hur det är meningen allt det ska vara.
Du sa ju själv att man skulle hålla sig ill egen ras/art och det ju. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Du sa ju själv att man skulle hålla sig ill egen ras/art och det ju. [sad]

[blush]
tkr att man ska hålla sig till sin art men inte nödvändigtvis sitt motsatta kön eller endast folk man har ingått partnerskap med [smile]


   
SvaraCitera