Aviseringar
Rensa alla

tidsintervall av varningar


Ämnesstartare

hejsan, jag tkr att det bör finnas ngn form av preskriptionstid på tiden man har på sig att varna,,,, jag har sj åkt ut i gamla systemet med en varning som var personangrepp trots att personen inte ens loggat in under tiden och att den var 1 månad gammal. alltså känns det lite som att nån bara gick igenom det jag skrivit o leta upp något...

problemet blir ju sedan att systemet är orättvist. antag att jag och passaro har 9p vardera. vi skriver ett identiskt personanggrepp i olika trådar. mitt angrepp upptäcks 1 månad senare och då har en gammal 4p varning gått ut vilket gör att jag inte blir låst. passaros upptäcks direkt och blir låst. det hela känns ganska orättvist då vi båda gjort samma sak med straffas olika.

sedan är det ju i-princip att bara gå in på ngns lista över postade inlägg och leta efter massa halvaktiga regelbrott och anmäla. tillslut lär ju nån gå igenom vilket gör att man bara måste ha vilja för att få ngn annan låst.

dessutom kan anmälningar vara av högst personliga orsaker. antag att två personer är vänner och så skriver den ena ett personangrepp på skämt i PM. sedan blir dom ovänner och personen anmäler den andra för skämtet i PM form osv.

därför tkr jag att preskriptionstid på varningsmöjlighet bör skaffas; 1-3 dagar kanske... det skulle minimera ovanstående.

[cute]


   
Citera
Ämnesstartare

Det är väl bara att inte dra på sig varningar så slipper man det där problemet...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Det är väl bara att inte dra på sig varningar så slipper man det där problemet...?

det är inte så lätt för mig av ngn anledning [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är "personangreppet" äldre än tex en vecka så kan moderatorerna ge varningspoäng utan poäng (0 poäng) så man inte kan bli låst. Sedan så tycker jag inte att man ska få någon som helst varning om personen man angreppade faktiskt var en retarderad idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAWWWT:

Är "personangreppet" äldre än tex en vecka så kan moderatorerna ge varningspoäng utan poäng (0 poäng)

ja, men jag blev låst i förra systemet för ett typ 1½ månad gammalt inlägg så tror inte mods bryr sig om sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roslagsvatten AB:

ja, men jag blev låst i förra systemet för ett typ 1½ månad gammalt inlägg så tror inte mods bryr sig om sånt

Då kanske de ska ta och börja bry sig istället för att moderera som ett gäng horor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HAWWWT:

Då kanske de ska ta och börja bry sig istället för att moderera som ett gäng horor

[crazy]


   
SvaraCitera
Åtta

Jag håller inte med dig om att en preskriberingstid ska införas. Däremot håller jag med dig om att det är väldigt onödigt att varna för gamla regelbrott som aldrig ens anmälts. Ett månader gammalt personangrepp som inte anmälts har obviously inte sårat någon, och kommer heller inte att såra någon i framtiden - därför skapar det endast mer missnöje genom att varna för det.


   
SvaraCitera

Myksa:

Det är väl bara att inte dra på sig varningar så slipper man det där problemet...?

Det är inte så lätt när vissa idioter delar ut varningar till alla som påpekar när trollande förekommer.

Är det inte lustigt förresten att de enda personangrepp jag faktiskt varnats för var mot moderatorer?

Fast det är klart, med Issen som obersturmführer för moderatorkåren kan man knappast vänta sig någon sans i systemet.

(inb4 "GROVT PERSONANGREPP OMG BANNAD")


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera