Aviseringar
Rensa alla

Tiggarbarn


Minns när jag fortfarande bodde i Kiruna och det var snöstorm när jag gick ut och frågade bus eller godis. Det var tider det. 


   
SvaraCitera

Åhh, saknar detta. Förr var det mycket så. Jag minns många år då vi klädde ut oss Hjärta. Jag tror att det var "Halloween". Jag minns en familj långt upp på den dåvarande gatan. Det var en familj med 11 barn, alla i den åldern. Min syster och jag samlade alltid ihop resterade grannar för att, före den andra familjens barn hinna runt kvarteret, annars så tog allt godiset slut. Hursomhelst så minns jag att det inte var något gott godis direkt. Jag var/är petig med vad det är för godis och jag gillar inte så värst mycket/många olika. Man fick alltid en salig blandning av lakrits till tuggummi till sega råttor.

Jag vet ej vad jag bör svara... Inga kommer till dig jag bor för nuvarande.
      Men om dom gjort det så hade jag handlat det perfekta godiset, noga utvalt utav mig. Jag vet de bästa karamellerna!
     Tyvärr så öppnar jag nog inte dörren. Gör aldrig det om jag inte har en aning om dess angelägenheter hos min dörr. Visst att jag vet dess ärende just denna dag, men utklädseln skärrar nog mig till den annars befintliga grad. Vilket resulterar till en igenbommad  dörr.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Ber dem att gå hem och ha tråkigt istället.

Det står nog "surgubbe" utanför din dörr nu 🙁

Storchen84:
Var detta ikväll? Var det därför det ringde på min dörr vid nåt klockslag jag glömt bort? Öppnade inte.

Hjärta

Osäker på om det inte egentligen är idag. Hursom så lär du väl få flera nya chanser idag då de nu har en hel ledig dag istället för bara en stund på eftermiddagenParty 

Tigerdrottningen:

Dom öppnade inte Mycket glad

😀

Har haft typ fem ekipage med sockerstinna ungar här. Gullisar. 


   
SvaraCitera
mynona

Storchen84: Var detta ikväll?

+1

...? 
Ska detta ha hänt ikväll? Är det inte imorgon Halloween inträffar..? 


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

+1

...? 
Ska detta ha hänt ikväll? Är det inte imorgon Halloween inträffar..? 

De tar väl alla chanser


   
SvaraCitera

mens: Öppnar inte dörren!!

Det är en tradition jag inte firar, så precis som att jag inte tvingar andra att fira jul så vill inte jag tvingas fira halloween


   
SvaraCitera

Ge barnen godis era as


   
SvaraCitera

Punda:
Ge barnen godis era as

Allt jag har är inlagda kycklingfötter. Hoppas det smakar.


   
SvaraCitera

mens: Öppnar inte dörren!!!

Skulle ändå inte höra om dessa knackade på hos mig då jag har på mig hörlurar ungefär hela dagen lång om jag är hemma som stänger ute i princip allt ljud.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

aristoteles:

Det är en tradition jag inte firar, så precis som att jag inte tvingar andra att fira jul så vill inte jag tvingas fira halloween

De vill inte fira med dig bara ha ditt godis11


   
SvaraCitera
mynona

mens:

De tar väl alla chanser

Visste inte om det var halloween idag eller igår, men det är väl ikväll då. 
brukar vara samarbetsvillig då det gäller att glömma bort det! 

mens:

varför är du rädd för dem?

ungar e elaka. det minns jag så väl från när jag själv var barn. vuxna är också elaka men de döljer det åtminstone i de flesta fall och är därmed lättare att ignorera


   
SvaraCitera

mens: De vill inte fira med dig bara ha ditt godis11

Om de vill fira så kan de bekosta det själva, jag är ingen välgörenhetsorganisation.


   
SvaraCitera

mens: Annat3

ger dem grannens döda kattrester 


   
SvaraCitera

S3ON:

ger dem grannens döda kattrester 

Bättre än levande kattrester.. iaf?


   
SvaraCitera

aristoteles:

Bättre än levande kattrester.. iaf?

stelnade kattrester menade jag


   
SvaraCitera