Aviseringar
Rensa alla

till alla religiösa


Ämnesstartare

k1337oris:

Seriöst, det finns väldigt många kristna som skiter fullständigt i NT. Det finns över en miljard kristna, svenska light-kristna bör inte jämföras med majoriteten av alla kristna (som är betydligt mer radikala och totalitära).

har du några som helst belägg för det där? jag menar, skiter man i nya testamentet (eh, jesus) så är man inte kristen, och jag har svårt att föreställa mig en kristen grupp som skiter i nt, och kan inte komma på någon. kan du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Eh, what? Kristendomen har verkligen inga problem med att döda människor som man anser har gjort "fel" (läs GT för mer information om vad man ska göra med människor som bryter mot kristendomens läror).

asså i kristendomen är det en synd att mörda.
döds hjälp är en synd och det var det jag tänkte på.
man kan alltså inte mörda någon för att den personen har syndat eller något liknande eller offra någon på altaret.


   
SvaraCitera

VAD MENAR DU? Helt störd meningsbyggnade för f*n. [shake] Avlivas = ta livet av det, avlida = dö.


   
SvaraCitera

ti-92:

asså i kristendomen är det en synd att mörda.

Uhm, ja, men mord accepteras ändå på många ställen. Exempelvis finns det flera exempel på att man bör stena kvinnor om de gjort något dumt.

mörknäs:

har du några som helst belägg för det där?

Väldigt många kristna ser ner på kvinnor, människor med avvikande sexualitet, djur osv., absolut inte det budskap som finns i NT.

Öht, prata lite med kristna så inser du ganska snart deras ståndpunkter. De är för det mesta ganska så lika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Väldigt många kristna ser ner på kvinnor, människor med avvikande sexualitet, djur osv., absolut inte det budskap som finns i NT.

det där kan möjligen vara den mest förhastade slutsatsen jag någonsin hört. en kommunist som äter nogger är liberal, då nogger inte tas upp i kapitalet? eller är det något jag missar här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

asså i kristendomen är det en synd att mörda.
döds hjälp är en synd och det var det jag tänkte på.
man kan alltså inte mörda någon för att den personen har syndat eller något liknande eller offra någon på altaret.

nej, vrede är en dödssynd, de tas upp i gamla testamentet. att inte döda folk var det jesus som kom dragandes med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

att inte döda folk var det jesus som kom dragandes med.

ja, det är ju samma sak med den här omskärelsen.
när Jesus kom sa han ju nej ni ska inte behöva göra det, tron har inget med det att göra. något sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

men mord accepteras ändå på många ställen.

jo men när Jesus kom sa han nej till detta.
asså vid den där tiden gjorde man sånt, det håller på fortfarande i vissa länder. det behöver inte betyda att Gud vill det.
det är ju deras egna val om de ska stena folk eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörknäs:

dödssynd,

asså det finns mkt som är döds synd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

när Jesus kom sa han ju nej ni ska inte behöva göra det, tron har inget med det att göra. något sånt.

Och där har vi ännu en god anledning att betrakta honom som en falsk profet.

Så, jag vill fortfarande veta varför du skriver "alla religiösa" i rubriken om du ändå bara vill ha svar på vad kristendomen anser om saker och ting. Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Och där har vi ännu en god anledning att betrakta honom som en falsk profet.

Så, jag vill fortfarande veta varför du skriver "alla religiösa" i rubriken om du ändå bara vill ha svar på vad kristendomen anser om saker och ting. Varför?

därför att du inte ska komma och skriva onödiga saker och säga att Jesus var en falsk profet. svara på min fucking fråga utan att skriva något annat idiotiskt.[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

därför att du inte ska komma och skriva onödiga saker och säga att Jesus var en falsk profet.

Jaha, därför. Men då är ju rätt taktik onekligen att dra dit alla religiösa för att ställa frågor om en specifik religion. Det är ett jävligt genomtänkt sätt att undvika att någon skriver något annat idiotiskt.

Så, om vi gör som så att du inser att det finns fler religioner än kristendomen och att du bör vända dig till dessa om du inte vill ha dina trådar anmälda för missledande rubriker så kan jag sluta skriva om huruvida Jesus var eller inte var en falsk profet. Låter det bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

annat idiotiskt

men du kan svara på min fråga istället utan att dra till en komentar att Jesus var en falsk profet. det var just därför jag skrev till alla religiösa.
. det står ju kristendomen i tråden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

. det står ju kristendomen i tråden.

Precis, tråden som jag klickade på eftersom det stod "alla religiösa" och inte "alla kristna" i rubriken. Det var lite det som var min poäng.

Med tanke på alla de jehovas vittnen och andra missionärer så borde du vara tydlig redan från början. För övrigt så är det inte som om den här sidan är känd för att hålla sig till topic, direkt.

Så, var vi överrens eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Så, var vi överrens eller?

ja.


   
SvaraCitera