Aviseringar
Rensa alla

Till alla som är Muslimer.


FreeWay89:

Allt detta har sitt ursprung ur religionen på ett eller annat sätt.

Alltså ja jag förstår dig men man kan ju inte rå för hur människor tolkar sin religion.. det är bara synd att sånt som stympningar sker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Då kan jag inte ta dig på större allvar i denna diskussion.

BRa poäng, men låt oss säga såhär, en gud som ville det bästa för männskligheten hade inte velat att muslimer skulle göra hälften av sakerna som står i Koranen, jag kanske inte kan mest i världen om islam men när en profet våldtar en 6 årig flicka börjar man undra om han verkligen är guds man eller om han helt enkelt var en psykiskt störd peddofil.


   
SvaraCitera

exclusive:

Alltså ja jag förstår dig men man kan ju inte rå för hur människor tolkar sin religion..

Tolkar sin religion? Nej de tolkar DIN religion och utnyttjar det till förödelse, vilket visar hur värdelöst religion är.
Det är för lätt att missbruka. Det är för lätt att feltolka.

Därav borde religion inte finnas.

exclusive:

det är bara synd att sånt som stympningar sker

Ja och det är på dina händer, för de anser ju sig vara minst lika mycket muslim som du. De anser att vad de gör är rätt. Att de har din Gud på sin sida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

Tex handlar kvinnlig omskärelse om att minska den sexuella njutningen för kvinnan för att förhindra att hon är otrogen

[love] Någon som är lika om inte mer fixerad än/som jag i samtalsämnet ^^ Omskurning är en av dom sjukaste, äckligaste, avskyvärda traditionerna religion har dragit med sig..
Stackars barn..


   
SvaraCitera

JoElite:

våldtar en 6 årig flicka

Okej.. Jag antar att du har fått den informationen från antimuslim-siter, eller bara allmän ilska uttryckt mot Islam från hjärndöda tards (tolka fritt). Men while your on checking out vinklade siter åt ena hållet (anti-islam) kan du väl också ta en titt på siter vinklade åt andra hållet (islamsiter). Oklarheter? Maila gärna skaparna av siten.

Du kan fan inte basera dina åsikter på fattiga uttryck från haters och sånt du inte ens har någon aning om. Om du är GENUINT intresserad utav Islam och Kristendomen och påstår dig kunna mer om dem än några andra religioner (vilket gör mig ganska mörkrädd, om du kan så lite om islam, vad fan kan du om de andra?), borde du väl för fan fördjupa dig LITE mer än nu.


   
SvaraCitera

...jaha? Och videon är ungefär lika relevant som om att jag skulle ta och spela in och tala om hur mitt liv som buddhist har varit och lägga till lite bilder...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Okej.. Jag antar att du har fått den informationen från antimuslim-siter, eller bara allmän ilska uttryckt mot Islam från hjärndöda tards (tolka fritt).

Han var gift med elva till 13 fruar, varav en av dom var 6 år, enligt koranen så hade han inte sex med henne förs än hon var 9 år, men mycket tyder på att han hade våldtagit henne innan.

Hon har själv också beskrivit om hur hon lekte med dockor med sina vänner, hon gungade och ändå försöker muslimer påstå att hon var sexuellt mogen vid åldern nio..
Ingenting i koranen tyder på att hon var.
En av mina favorit youtube användare heter Klingschor, han har haft massa debater med muslimer om Muhammad, om du är intresserad och vill ha muslimers verifikation att han faktist hade sex med en nio årig flicka så besök Klingschor's youtube kanal..
http://www.youtube.com/user/Klingschor#p/u/35/vkdOH-EZqn8

Han läser MYCKET MYCKET MYCKET av Koranen..


   
SvaraCitera

Förövrigt så vill jag bara påpeka om man nu skall kritisera och tolka vad Muhammed gjorde och så vidare, så skall man göra ur den tid han levde, dvs 600-talet och deras värderingar och traditioner, inte dagens. Och det gäller ju vad som helst.

Orkar inte ge mig in i diskussionen. För mycket klappmongon som kommer fram.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Därav borde religion inte finnas.

Jag kan hålla med dig till en viss del men så kan man säga om allt nästan demokrati till närmaste exempel vissa folk röstar ju på partier de ej vet något om men vems fel är det? är det för att demokratin finns eller är det för att människan själv inte läst noggrannt om informationen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

om du kan så lite om islam, vad fan kan du om de andra?), borde du väl för fan fördjupa dig LITE mer än nu.

Lol du visste inte ens att Muhammad var gift med en sexåring...

Koranen säger också att jorden är eggformad, vilket är fel om man kollar på ett hönägg men istortsätt 100% rätt om man kollar på ett strutts ägg, Koranen har massa oförklarliga mirakel i sig, men dom mesta grejerna kan man förklara och många grejer är rent ut falskt..

JAg är en islamofob men jag gillar Muslimer, många av mina bästa kompisar är muslimer, jag har studerat islam, och även om du tvekar eftersom att du tror att jag bara läser på sidor som är emot islam så har du fel..

Innan jag lärde mig om vetenskap så funderade jag på att bli muslim eller buddist..
Its easier to be born again than to grow up.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

JoElite:

Läser Koranen, aldrig varit så säker på att Allah inte finns 🙂

[rolleyes]

Läst både Bibeln och det mesta av Koranen. Har aldrig varit troende. Detta kom jag dock på före. Och som sagt, en stor tolkningsfråga och synsätt under tiden man läser.

En annan sak däremot, läser du fakta om de olika religionerna, utöver deras skrifter, kan man så lätt se hur en del har utnyttjat människors vilja att tro på något större.

Dessutom, till oss som ej är troende, sluta tro att heliga texter ska tolkas exakt och bokstavligt. Som judarna själv säger, deras historier är inte faktabaserade och ska heller ej tolkas som historiskt korrekta. Däremot har alla texterna ett symboliskt värde, en symbolisk mening. Ett underbyggt budskap.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Tolkar sin religion? Nej de tolkar DIN religion och utnyttjar det till förödelse, vilket visar hur värdelöst religion är.
Det är för lätt att missbruka. Det är för lätt att feltolka.

Därav borde religion inte finnas.

Så för att vissa feltolkar en idé, låt oss säga religion, så är den inte längre existensberättigad om feltolkningen leder till något negativt? Antar att detsamma då gäller för politiska ideologier, etiska teorier mm. då dessa också handlar mycket om tolkning?

FreeWay89:

(Äktenskapsbrott är bland de värsta brotten man kan göra enligt många religioner)

Jovisst, men de värderingar som finns inom en religion motsvarar av naturliga själ ofta de värderingar som fanns hos den som skapade religionen. Religion är bara ett medel för att sprida dessa värderingar och finns inte religionen hittar man ett annat sätt att göra detta. Könsstympning skulle med andra ord mycket väl kunna förekomma i en värld utan religioner också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

exclusive:

Det går bra om du tar upp dina motbevis nu så kan vi argumentera lite

Sure, Hur kunde en 900 årig man ( Noah ) samla in alla djur på jorden i en 1000 meter lång båt?
Låt oss använda lite matte...
Vi har hittat 1.5 miljoner olika djurarter. vi förväntar oss hitta dubbelt så många det betyder 3 miljoner olika arter.
Sen gångrar vi med två eftersom att Noah skulle ha med sig en kvinnlig och en manlig av varje ras... Det blir 6 miljoner olika djur, stora elefanter, flodhästar..
inte för att nämna maten, dom var i båten i 30 dygn, och det kräver minst flera ton mat till varje djur..
alla sötvattens fiskar hade dött när havet blandades med sötvatten så han hade vart tvungen att ta med dom, sen så sa gud att alla djur med näsborrar skulle med, Blåvalar har näsborrar...
Och det står att det högsta berget täcktes av vatten, det är alltså mount everest, vet du hur kallt det är däruppe?
Alla djur hade dött...

Sen när dom kom ner hade allt växt liv vart dött, hur skulle dom överleva det?
Man måste desutom ha minst 50 individer i varje ras för att undvika inavel och dödliga mutationer vilket dom inte hade, dom hade 2 av varje..
vart kom negrer ifrån när Noah och hans barn var vita???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kviq:

Dessutom, till oss som ej är troende, sluta tro att heliga texter ska tolkas exakt och bokstavligt.

Kan inte gud insperera folk att skriva en enda bok bokstavligt?
Varför kan inte skaparen av universum utföra en sådan enkel uppgift?

Någon som är perfekt kan inte ens göra fel indirekt, om han säger till dig att en fågel är en fågel så kan inte du sedan säga att han har sagt att han sa att en fågel är en katt, eftersom att han e perfekt.

Gud är så mäktig att han kan skapa en sten som är så stor att han inte kan lyfta den..
Sen lyfter han den.


   
SvaraCitera

Kviq:

Ett underbyggt budskap.

Yet people die for these words... [rolleyes]


   
SvaraCitera