Aviseringar
Rensa alla

TILL ER SOM ALLTID DRICKER KAFFET SVART


Ämnesstartare

blir ni inte frustrerade av att vänta på att det har en måttlig temperatur aka är drickbart utan att brännskada tungan?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jo faktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:
Jo faktiskt.

hur undviker du att hälla i en skvätt mjölk i den situationen?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min mor är galen, hon dricker det svart och så dricker hon det typ direkt 🙁 om det svalnat pyttepyttelite så säger hon att det är kallt. hon är krejsy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist:

hur undviker du att hälla i en skvätt mjölk i den situationen?!

Jag tänker "Varför förstöra kaffet?"Men det är ju bara låta det svalna lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knegaren:

Jag tänker "Varför förstöra kaffet?"Men det är ju bara låta det svalna lite.

tycker inte att det förstörs, blir väl lite mildare bara..

snoret:
min mor är galen, hon dricker det svart och så dricker hon det typ direkt 🙁 om det svalnat pyttepyttelite så säger hon att det är kallt. hon är krejsy

har hon en tunga av stål ellerrr


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej man bara köttar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blir bajsnödig bara av tanken på att dricka svart kaffe.


   
SvaraCitera

dricker mitt kaffe med typ 3 dl mjölk i
blir bajsnödig och fuckad mage ändå.
men det är gott och man tänker lite bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle köpa kaffe nyss, min lärare tillät mig att dricka under lektionstid. cafét var stängt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nykterist: blir ni inte frustrerade av att vänta på att det har en måttlig temperatur aka är drickbart utan att brännskada tungan?

Inte direkt, det är grejen med kaffe. Kaffe skall konsumeras under lugn och inget som skall stressas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret: min mor är galen, hon dricker det svart och så dricker hon det typ direkt 🙁 om det svalnat pyttepyttelite så säger hon att det är kallt. hon är krejsy

Det är en speciell teknik. Om du dricker rätt så bränner du dig inte, du kan inte dricka för fort.


   
SvaraCitera
Åtta

Igår var jag på kaffeprovning med någon proffshipster. Enligt honom använder folk mjölk i kaffet främst därför att de brygger det alldeles för starkt. Om man istället använder sjysst kaffe, mäter upp rätt mängd och dricker det vid en lägre temperatur (ca. 60 grader), så behöver man inte hälla i mjölk för att det ska vara drickbart.

Men vad vet jag. Jag dricker bryggkaffe med socker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dricker mjölk med kaffe ibland


   
SvaraCitera