Aviseringar
Rensa alla

Till er som epilerar!


Ämnesstartare

Jag har införskaffat en epilator. (som låter som en hel dammsugaraffär, men det får man väl stå ut med)
Vaxning är ju så mycket lättare och bättre, hallå????
Bortslitet hår stannar på vaxet, det gör inte ont flera tusen små gånger utan flera stora ggr. Men smaken är väl som baken. Man vande sig vid denna smärta också i och för sig. Den var inte så farlig efter ett tag. Fast kanske är värre när man har sparat hår ett tag. Får testa.

Men nu till problemet. Man måste ju ha flera centimeter (eller typ två iaf) hår för att det ska funka??? Mina ben är nu epilerade och fortfarande stubbiga, det tunnar ju bara ut. Hur ska det då vara för dem med grov hårväxt? Men mina armhålor är iaf 100% hårfria, även om den högra var svår. Kan man inte skölja av den under vatten? Nej det ska man nog inte.
Och detta har jag funderat på; blir ni också lite yra i huvudet/får ont i huvudet/ögonen när ni tittat med båda ögonen ned åt sidan. Tex när man håller huvudet någorlunda rakt fram och tittar ned i sin armhåla med båda ögonen?

+ God morgon i stugorna.

Image

Denna har jag. Det ska vara någon fancy pincett som går att ta ut också, men den får jag inte ut. Men jag har redan en pincett så det är lugnt.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

HAHAHA den ser ut som en dildo [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Och detta har jag funderat på; blir ni också lite yra i huvudet/får ont i huvudet/ögonen när ni tittat med båda ögonen ned åt sidan. Tex när man håller huvudet någorlunda rakt fram och tittar ned i sin armhåla med båda ögonen?

mm, exakt samma sak händer mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

HAHAHA den ser ut som en dildo [crazy]

Nä men en vibrator! Kom att tänka på detta i morse. Illa att jag lade den på soffbordet hemma hos min pappa förut [sad][sad] hoppas att han inte såg den.

Utspädaren:

mm, exakt samma sak händer mig.

Bra att jag inte är felkonstruerad då. Eller så är vi båda det.


   
SvaraCitera

Har gett upp epilatorn just pga får inte med allt, mina hår går bara av. Rakar ben och armhålor och vaxar bikinilinjen we say.


   
SvaraCitera
Exner

isola:

blir ni också lite yra i huvudet/får ont i huvudet/ögonen när ni tittat med båda ögonen ned åt sidan. Tex när man håller huvudet någorlunda rakt fram och tittar ned i sin armhåla med båda ögonen?

ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför inte bara använda en vinkelslip?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Och detta har jag funderat på; blir ni också lite yra i huvudet/får ont i huvudet/ögonen när ni tittat med båda ögonen ned åt sidan. Tex när man håller huvudet någorlunda rakt fram och tittar ned i sin armhåla med båda ögonen?

ja[sad]

och med epilator vet jag ej. har gjort ett drag med epilatorn på benet med kanske, 5 mm hår. håret försvann men fy faaaaaaaan vilken jääääääävla smärta assooo[n] aldrig igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

ja

galenskap:

ja[sad]

nice.

galenskap:

och med epilator vet jag ej. har gjort ett drag med epilatorn på benet med kanske, 5 mm hår. håret försvann men fy faaaaaaaan vilken jääääääävla smärta assooo[n] aldrig igen

Mm och ljudet sen! Påminde om en tatueringsparat. Fytusan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Mm och ljudet sen! Påminde om en tatueringsparat. Fytusan.

haha jaa, så vidrigt[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste epilerar och tänkte på epilepsi, det vill säga epilerar som i att få epileptiska anfall. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Läste epilerar och tänkte på epilepsi, det vill säga epilerar som i att få epileptiska anfall. [sad]

nejtackolov


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur fasiken klarar du av att epilera under armarna? [shake][censur]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nubbie:

Hur fasiken klarar du av att epilera under armarna? [shake][censur]

Det gick faktiskt jättebra. Ska inte epilera någon annanstans.


   
SvaraCitera

Du kanske får köra en gång till. Det som känns stubbigt kanske är hårsäckarna förresten, som är lite svullnad.


   
SvaraCitera