Aviseringar
Rensa alla

Till er som inte gillar invandrare 🙂


reben

kukoxo:

Varför håna ts? Rasister brukar ofta eftersträva isolering så inga andra kulturer kommer in, eller blandas med den s.k svenska kulturen, utan att öht tänka efter hur d skulle se ut om man nu följde deras logik
Dock brukar det vara människor utan gymnasiebetyg lr  som tur e

för att jag tkr d va uttjatat =( 


   
SvaraCitera
shelly
Ämnesstartare

kukoxo:

Varför håna ts? Rasister brukar ofta eftersträva isolering så inga andra kulturer kommer in, eller blandas med den s.k svenska kulturen, utan att öht tänka efter hur d skulle se ut om man nu följde deras logik
Dock brukar det vara människor utan gymnasiebetyg lr  som tur eg kunde inte sagt det 


kukoxo:

Varför håna ts? Rasister brukar ofta eftersträva isolering så inga andra kulturer kommer in, eller blandas med den s.k svenska kulturen, utan att öht tänka efter hur d skulle se ut om man nu följde deras logik
Dock brukar det vara människor utan gymnasiebetyg lr  som tur e

Du la den!


   
SvaraCitera

shelly:

Du la den!

time:
Och för att svara på TS fråga: Zlatan är väl svensk om han känner sig svensk. Det är inte ett måste att göra det bara för att man bor i Sverige, man kan bra ha kvar en stark koppling till sina rötter. Jag tänker inte gå runt i träskor och svära trohet till kungen när jag flyttar till Stockholm, direkt.

Ni har för lika avatarer, vänligen slåss om sakenArg


   
SvaraCitera
shelly
Ämnesstartare

aristoteles:

Ni har för lika avatarer, vänligen slåss om sakenArg

Herregud vi har samma åsikter lägg ner. 


   
SvaraCitera

Rodney Da Silva är väl inte så hemskt folkkär egentligen


   
SvaraCitera

Shelly, PÅPEKAR direkt att jag inte är Rasist. Men i ditt fall tar du bara upp kända personer med utländsk härkomst. Den stora majoritet av brott, våldtäkter osv utförs av folk med invandrarbakgrund. Vi Svenskar är inte perfekta, absolut inte. Men se till helheten och fakta.


   
SvaraCitera

Vem bryr sig om massa kändisar? 


   
SvaraCitera
shelly
Ämnesstartare

Iwillmakeit:
Shelly, PÅPEKAR direkt att jag inte är Rasist. Men i ditt fall tar du bara upp kända personer med utländsk härkomst. Den stora majoritet av brott, våldtäkter osv utförs av folk med invandrarbakgrund. Vi Svenskar är inte perfekta, absolut inte. Men se till helheten och fakta.

Jag håller med dig, tycker bara att många drar ALLA invandrare över en kant. Mina föräldrar är invandrare och har fått stöta på många fördomar. En fråga till dig varför tror du att en stor majoritet av invandrare är kriminella?


   
SvaraCitera

alla människor är djur en då 


   
SvaraCitera

Förstår att dem fått gjort det och jag lider med dom. Alla är lika mycket värda i mina ögon. 

Tror, det är fakta och är bevisat. Men jag tror stor del av det är för att dem kommer till ett nytt land med nya regler, ny kultur och nytt språk. Många som kommer hit är tyvärr utsatta och speciellt ekonomiskt. Dem hamnar ofta i "slummen" och där det oftast är fattigare. Fattigdom leder ofta till extremare åtgärder då t.ex rån, personövergrepp. Tyvärr så tror jag faktiskt att ( inte alla, absolut inte) dem tror att allt ska bli serverat. Sverige är ett så pass bra land att komma till. Men dem får inte allt dom vill ha och då tycker dem" då jag själv har hört och sett" att Sverige k**llar dem och att Sverige då ska få tillbaka. Bor själv i en lägenhet och alla mina granna är av utländsk härkomst. Har själv hört och pratat med dem flera gånger om hur det varit för dem och vad dem har behövt göra.


   
SvaraCitera

Iwillmakeit: Den stora majoritet av brott, våldtäkter osv utförs av folk med invandrarbakgrund.

vad tror du det beror på, att de råkar vara födda i ett annat land, eller pga utanförskap, misär och tex ekonomiska problem?

Sen är Andreas det mest vanliga namnet för våldtäktsmän, vilket är ganska vanligt namn på svenskar.


   
SvaraCitera

jaija


   
SvaraCitera

Allt i ett tror jag. Kan aldrig sätta mig in i deras situation och hur dem mår efter saker dem sett, saker dem behövt göra. Men att komma till ett så pass bra land som Sverige det ska dem vara glada för. Ekonomi är ett stort problem "tror jag" som sagt dem hamnar ofta i förorter där det är fattigare och mer problem. Då tror jag att dom tar till extremare handlingar för att överleva och för att få det dom vill ha. 2012 så kom det 103 059 "bokförda" invandrare till Sverige. Tyvärr kan inte alla få ekonomisk hjälp direkt eller bostad. Då tror jag att man tar till handlingar. 


   
SvaraCitera

Iwillmakeit: Då tror jag att dom tar till extremare handlingar för att överleva och för att få det dom vill ha.

Så detta är alltså typiskt utländskt? Svenska människor skulle inte begå brott för att överleva?


   
SvaraCitera

typiskt ?. Absolut inte, Men en stor del. Ta en titt på all statistik så får du bättre förklaringar kanske än vad jag försöker skriva här. Som jag skrev i ett annat inlägg så är Svenskar inte perfekta heller. Men jag tror personligen det är så. Skulle du inte som både Svensk och utländsk göra allt för dina barn och familj. Då din familj inte har mat på bordet eller pengar till hyra. Då kanske rån på bank, kiosk eller personrån kanske är sista utvägen ? 


   
SvaraCitera