Aviseringar
Rensa alla

Till SJ


Ämnesstartare

Ni är: fittor.
Ställer in mitt tåg, har en kundtjänst som det inte går att komma fram till [mad] Oki. Kom fram till slut. Fick ny biljett. Ska vänta 3 timmar i Stockholm den 20/12. JA OJ VAD KUL!!!

Så, vilka är de bästa sevärdheterna inne på centralen? Hur dödar man 3 timmar på bästa sätt? Hur får jag ut den bästa upplevelsen av mina tre timmar i ett helveteshål?

Dold text: Jag försöker få tag på Gugge och tvinga honom att hålla mig sällskap, men jag tror han sover nu!! Och han har kanske åkt tillbaka till Kalmar då, hm.

Ps. Vill att ni ska säga att jag är duktigt som klarade av att hantera denna krissituation!! Har tefonfobi (har aldrig ringt ett sådana här samtal tidigare i hela mitt liv, ej läkare/tändläkare/annat viktigt) men spenderade typ en halvtimme i telefon om man räknar med köerna! Började bara gråta två gånger!!! ds.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

+ Tjejen i sj´s kundtjänst var jättetrevlig och skrattade åt att jag inte ville ta tåg med 3 minuters väntetid i upplands väsby och så hetta vi samma sak!! Blev glad då [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är ju inte i Göteborg i alla fall. Var glad för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Du är ju inte i Göteborg i alla fall. Var glad för det.

Det är dit jag ska åka..... [crazy]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

OBS DET ÄR PÅ MÅNDAG JAG SKA ÅKA OSV. Lät visst som att jag redan var i Stockholm [blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Schism:

Göteborg

Öh, blev nu orolig. ÄR DET KAOS DÄR NERE? [cry]
Det känns som om att jag inte kommer att komma hem ordentligt över jul [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

ÄR DET KAOS DÄR NERE?

kaos i hela södra sverige [crazy]
nästan [smile]

jag lyckades komma hem utan förseningar igår iaf så du kanske har den turen du med 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Öh, blev nu orolig. ÄR DET KAOS DÄR NERE? [cry]
Det känns som om att jag inte kommer att komma hem ordentligt över jul [sad]

Det var mest en pik. Jag är Stockholmare i blodet (nödvändig fakta inom parentes: men bor i Småland). [wink] Kan dock tänka mig att huvudstaden faktiskt är en helveteshåla just nu.


   
SvaraCitera

Vi kör på uråldriga järnvägar som är 100 gamla, vi kör redan för mycket trafik på dom. Vi har inte råd att byta ut den.

Mvh SJ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Det var mest en pik

Jaha [blush] Åkte från Göteborg förra året och tågen var inställda och kaos i flera dagar så jag blev jättesen! Blev lite orolig! (fast det blir nog så i år igen, men ja).

Schism:

Kan dock tänka mig att huvudstaden faktiskt är en helveteshåla just nu.

Jag tycker att den alltid är det [sad] Fast sommaren är bäst, då är alla otrevliga stockholmare borta och trevliga turister är där![mad]

Macktorsken:

Vi kör på uråldriga järnvägar som är 100 gamla, vi kör redan för mycket trafik på dom. Vi har inte råd att byta ut den.

Är ej SJ som äger järnvägen.
+ att fler är SJ som kör tåg på spåren.
= inte bara SJ´s fel utan allas fel!! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

jag lyckades komma hem utan förseningar igår iaf så du kanske har den turen du med 😉

Jag har inget emot att bli försenad, vill bara inte FASTNA någonstans i flera timmar och inte veta vad jag ska göra [cry] Typ som att jag missar byte i stockholm pga av sent tåg och så är alla tåg fulla så att jag får åka buss och bussen kör i diket och så blir jag jätteförvirrad och ledsen [cry]
Om jag sitter fast i ett tåg är dock ok, bara det kommer fram någon gång.

Knarko:

kaos i hela södra sverige

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

kaos i hela södra sverige

här snöar det åt sidan [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I tre timmar hinner du väl mer eller mindre gå in till innerstan och hänga där? [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

+ Tjejen i sj´s kundtjänst var jättetrevlig och skrattade åt att jag inte ville ta tåg med 3 minuters väntetid i upplands väsby och så hetta vi samma sak!! Blev glad då [blush]

vad skulle du i väsby och göra om du ska till gbg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

här snöar det åt sidan

Galet [crazy]

Jonnybravo91:

I tre timmar hinner du väl mer eller mindre gå in till innerstan och hänga där?

Ofta jag vill in till innerstan :s

Lounge fact:

vad skulle du i väsby och göra om du ska till gbg?

Byta tåg? [sad] Åker från Gävle, de ville att jag skulle ta upptåget till väsby och sen byta där och åka in till Stockholm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du provat dalatrafik lr [cry][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Baader_Meinhof:

Byta tåg? [sad] Åker från Gävle, de ville att jag skulle ta upptåget till väsby och sen byta där och åka in till Stockholm.

aha.. skulle du sluppit vänta 3 timmar i stockholm då? [crazy]


   
SvaraCitera