Aviseringar
Rensa alla

till tjejer angående mensutrustning


Ämnesstartare

asså jag vet att ni ger varandra tamponger/bindor och grejer. men lånar ni också ut er menskopp ibland?? jag tänker när ni inte har synkad mens förstås.

mvh osäker kille anonym

ps. jag lånar aldrig ut min susp till en annan kille ds.


   
Citera

men usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

absolut, i min kompiskrets lånar vi ut redan använda trosskydd också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

absolut, i min kompiskrets lånar vi ut redan använda trosskydd också

men usch [sad] o ba lägga 1 använd i trosan o sen dra på sig "splaff"


   
SvaraCitera

Nej, för fan. Det skulle jag inte vilja göra.

Dock finns det inga egentliga hygienmässiga anledningar till att inte göra det, om koppen steriliseras när mensen är slut vilket är praxis för mig och troligtvis de flesta andra, men tanken på att någon annan skulle använda den under en hel mens känns mycket otilltalande.


   
SvaraCitera

Jag tänker mig att något sådant här nästan bara skulle vara aktuellt hos två mensare som är väldigt nära inpå och bekväma med varandra fysiskt, och därför inte skulle tycka att det var lika obehagligt att dela menskopp. Och är de såpass nära inpå varandra fysiskt har de högst sannolikt synkad mens, och då är det ändå inte aktuellt. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Och är de såpass nära inpå varandra fysiskt har de högst sannolikt synkad mens, och då är det ändå inte aktuellt. [blush]

det var lixom det jag tänkte! så sjukt det här med kvinnor, förstår inte.


   
SvaraCitera
Paseo

men att låna ut engångsgrejer är ju inte samma som menskopp vaaa.
man säger att man lånar en tampong men egentligen får man den ju/ger bort den. går ju liksom inte att återanvända när den är använd.

menskopp är en privatsak. Lånar du ut din tandborste, eftersom att du kan tänka dig att låna ut lite tandtråd ibland?[crazy]


   
SvaraCitera

Birgrrr:

det var lixom det jag tänkte! så sjukt det här med kvinnor, förstår inte.

Vadå, varför frågade du då detta. Det är ju inte aktuellt att oroa sig över detta, som jag sade, då det inte lär hända.

Om inte den ena slarvat bort sin kopp och absolut vill använda en menskopp, och den andra kan tänka sig göra avkall på att använda kopp denna mens och kan tänka sig använda bindor/tamponger istället.

Finner dock detta skeende såpass osannolikt att det är försumbart, för om man använder menskopp vill man fan använda sin menskopp (bekvämt värt bra) och toffelsjälvuppoffrar inte behandlande detta, personen som slarvat bort sin egen får skylla sig själv och fixa sin situation. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Lånar du ut din tandborste, eftersom att du kan tänka dig att låna ut lite tandtråd ibland?[crazy]

skulle aldrig "låna ut" tandtråd, det är en dyr förbrukningsvara. slitaget på tandborsten är försumbart så skulle således låna ut tandborste istället för att ge bort tandtråd.

Ögon i en plåthink:

toffelsjälvuppoffrar inte behandlande detta, personen som slarvat bort sin egen får skylla sig själv och fixa sin situation. [crazy]

ingen solidaritet där inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle låna ut min menskopp precis som jag lånar ut min tandborste, cerat, dricksglas och pipa. bah.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar köpa menskoppar på second hand.


   
SvaraCitera

Alltid när jag hör ordet "menskopp" så tänker jag på att de ska kokas och då tänker jag automatiskt på om människor använder samma kastrull sen till att laga mat i och då tänker jag att jag vill hålla mig så långt borta från det där med menskoppar som möjligt.


   
SvaraCitera

_måste_ skaffa menskopp [sad]

Kan inte nån köpa åt mig i inflyttningspresent


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Alltid när jag hör ordet "menskopp" så tänker jag på att de ska kokas och då tänker jag automatiskt på om människor använder samma kastrull sen till att laga mat i och då tänker jag att jag vill hålla mig så långt borta från det där med menskoppar som möjligt.

Perfekt ju, så kan man återfå lite av det järn man tappat[y]


   
SvaraCitera