Aviseringar
Rensa alla

Till unga mammor, ångrar ni er?


Ämnesstartare

Wickz:

I vilken vecka gjorde du aborten?

Jag gjorde den i vecka 10.
I början fatta jag inte men ju längre tiden gick desto mer gick det upp för mej vad som hände och på slutet var jag riktigt fäst vid den och vid tanken.
Mm, fick jag chansen att spola tillbaka tiden skulle jag göra det med en gång och behållt det.
Men samtidgt för söker jag intala mej själv att jag gjort rätt val.
JAg får ju leva med det hela livet.
Och på ett sätt tycker jag att jag gjort rätt, samtidigt som om det gick så skulle jag ångra mej.
Det låter konstigt, men så är det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej jag har aldrig ångrat mitt barn, däremot har det funnits stunder då jag tyckt det är lite jobbigt att pappan inte finns med i bilden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med henne uppanför! "mamama"
Aldrig ångrat, kommer ALDRIG att göra!
Men de är tråkigt när inte pappan finns med i bilden! :'(


   
SvaraCitera

Jag har gjort en abort och den ångrar jag som fan men nu när jag har min dotter här hos mig så är jag glad för att ja gjorde abort. Hade ja inte gjort den så hade ja inte haft min älskling [love]

Jag har aldrig kännt att jag ångrat min dotter och jag kommer aldrig att göra det heller. För mig tog det ett tag innan jag kände den där riktiga kärleken men nu så vet jag att ja älskar henne mer än livet. Det finns inget underbarare än sitt eget barn. Jag känner inte ens en endaste ångest om hon vaknar på natten och jag måste upp. Att veta att hon behöver mig ger så jävla mycket styrka så de finns inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mamama:

lite jobbigt att pappan inte finns med i bilden.

EweLiiina:

Men de är tråkigt när inte pappan finns med i bilden! :'(

Det var lite det som fick mig att göra abort,för pappa totalvägra han ville verkligen inte så om jag behållit det hade det bara varit jag. Och andra sidan tror jag att man växer med uppgiften, och det kan bli minst lika bra. I mitt fall hade det säkert varit bättre utan idoten än med. Men ja det är svårt det där.. jag ångfrar mig-..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MindrasMamma:

Jag har gjort en abort och den ångrar jag som

Vem vet du kanske hade haft 2 barn att älska om du inte gjort abort. Men det 'r nog ingen ide att fundera för mycket för det är redan gjort och går inte att göra ogjort, hur mycket man än ångrar sig. Om jag sklulle bli med barn idag skulle jag aldrig gå igenom en abort till, inte en chans. Jag förstår om du inte ångrar dig, det skulle inte jag heller gjort.


   
SvaraCitera

lostmind:

Vem vet du kanske hade haft 2 barn att älska om du inte gjort abort.

Det tror ja knappast eftersom jag träffade dotterns pappa när ja va ute o festade och han ville absolut inte ha barn och hade ja haft barn då så hade jag absolut inte varit ute o festat så mkt som ja va då och då hade han nog inte ens sett åt mitt håll 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MindrasMamma:

tror ja knappast

Mm, det kanske är som man säger, "allt ont leder till något gott", dvs en jobbig abort kan resultera i något bra längre fram..
Vill ju gärna tro deg men just nu är allt ganska jobbigt faktiskt..
Gå in på min pres och läs min blogg om du vill, där står allt m min abort.
Du kanske känner igen dig.
Hur länge efter din abort tänkte du på den? tänker du mycket ölå det än idag? eller tog du det inte å hårt?


   
SvaraCitera

Ofta man ångrar ett barn.


   
SvaraCitera

SB From Hell:

Ofta man ångrar ett barn

Finns dt de som gör tyvärr.

Men man måste ju tänka på barnet.,Vad man kan ge ungen för liv och framtid.


   
SvaraCitera

lostmind:

Hur länge efter din abort tänkte du på den? tänker du mycket ölå det än idag? eller tog du det inte å hårt?

Jag hade en jätte jobbig tid efteråt. Stängde in mig i över 1 år, alltså jag sa upp kontakten med mina vänner, var bara hemma, gick aldrig ut, roade mig inte eller något. Jag mådde så dåligt och mina vänner förstod inte alls och enligt mig kändes det som att dom inte ens brydde sig. Jag klandrar inte dom för något eftersom jag vet att det är svårt att förstå när man själv inte varit där och vi blev vänner sen igen. Jag pratade inte med någon om det, grät jätte ofta och mådde allmänt dåligt. Så här i efterhand borde jag nog ha pratat med någon så kanske jag inte hade stäng ute i världen i mer än 1 år. Det var en svår tid och nu känns de som att jag slängt bort den tiden av min ungdom då jag egentligen kunde ha haft en massa kul för mig. Hade jag behållt barnet hade så hade väl mitt liv inte sett så mycket annorlundare ut förutom att jag hade varit en lycklig människa istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lostmind:

kanske för att det inte blir som man förväntar sig

Dumt att förvänta sig någonting om något man aldrig varit med om. Man får väl ta lite mer som det kommer i takt med att ta tag i det när det väl gäller.

Så man ska väl inte bygga upp för mkt förväntningar, ta ut saker i förskott för att sedan bli besviken eller "ångra" sig. Man ska egentligen inte ta för givet att kunna ångra sig här i livet. Man får helt enkelt välja och sedan leva med det.

Tough sh*t but that's it.


   
SvaraCitera

Jag har två barn och har även gjort en abort som 15-åring..

Aborten ångrade jag länge, säkert ända tills andra barnet föddes (snart ett år sen) men eftersom att det inte var rätt omständighter och fel kille etc så förstår jag ändå varför jag tänkte som jag gjorde, även om jag önskat att jag behållt barnet.

Mina andra två barn har jag aldrig ångrat. Dom är mitt allt! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rilian:

Mina andra två barn har jag aldrig ångrat. Dom är mitt allt! 🙂

OKej, jag antar att jag bara mest ville höra att det finns dom som ångrar sig som varit unga och behållt det. Jag vill nog bara höra att jag gjort rätt som gjort abrot. Men det finns inget rätt eller fel och jag förstår självklart att man inte ångrar sig sen för det är som du säger det blir det bästa man har och man växwer med uppgiften. Det känns bara tungt då jag ångrar mej så fruktansvärt. Men de är svårt sån där


   
SvaraCitera

lostmind:

OKej, jag antar att jag bara mest ville höra att det finns dom som ångrar sig som varit unga och behållt det. Jag vill nog bara höra att jag gjort rätt som gjort abrot.

Jag har då aldrig hört om någon som ångrar sitt barn och jag tror knappast de finns dom som gör det, inte när man har valt själv att behålla det. Blir man däremot tvingad att behålla eller det är för sent för abort då kan jag förstå att det finns dom som inte vill ha sitt barn men då finns det ju adoption.

Du gjorde rätt val även om det känns fel nu för allt har en mening, det vet jag! Hade inte jag gjort abort hade jag inte haft min älskling idag. Sen så går de ju att bli gravid ganska snabbt igen efter att man gjort abort, även om det inte är samma barn så hinner man ju tänka igenom den gången och planera lite nogare. Jag tror iaf att du gjorde rätt


   
SvaraCitera