Aviseringar
Rensa alla

tillfällen då saker kunnat gå riktigt illa men inte gjorde det


Öhh...

Höll på att dö i vattkoppor när jag var tre, nästan påkörd av en MC när jag var nio, alkoholförgiftning vid sexton, drack nån sås som var typ hundra gånger starkare än tabasco, blev nästan påkörd i sidan när jag åkte bil (jag var passagerare) sen var det den gången i somras när jag ramlade ner i ett hål och slog smalbenet i en balk som stack ut, gjorde ont som fan i benet men kunde blivit värre.


   
SvaraCitera

Ajusste, ramlade ner från en balkong också. Har skrivit om det förut vill jag minnas.


   
SvaraCitera

a föddes 2 månader för tidigt, varje gng jag pratar m 1 släktning berättarom hur de va förberedda på att ja skulle dö o hur de sörjde fö min familj

typ enda samtalsämnet jag har m folk i mit hemland

 


   
SvaraCitera

har gått omkull med en häst och fått en fraktur i ryggen

har gått omkull med en häst och blivit släpad efter när den kom på fötter igen

har gått omkull med en häst och snurrat någa varv i en meter lössnö och varit nära att bli trampad i ansiktet

skulle lasta ur min häst ochhan halkade på rampen och råkade slå sitt huvud jättehårt i min mage, var öm i en vecka

skulle hoppträna med en ridskoleponny som var dryg och hoppade fel, jag hängde inte med och skadade ryggen och fick ridförbud i en månad och kunde inte sitta ner mer än 15 minuter utan att benen domnade bort, har kvar lite av detta idag trots nogranna undersökningar osv osv osv om vad som kan ha gått sönder. är hel men har fel i kroppen. gött.

körde bil och möter en fucking bil som antagligen kör minst 90 km/h i en innerkurva utan sikt (obs det var jag som skulle var i innerkurvan)

sovit hos randoms jag träffat på internet. harinte blivit styckmördad änäven fastän jag kunde blivit

sen har jag ännu fler hästrelaterade grejer där jag på nåt jävla vänster rett ut situationen och undvikit ond bråd död, typ. 

Jus det, utbildade en jävla skitponny som ingen annan kunde rida men den skulle absolut gå på ridskola. hoppade en murdel på typ 20 cm. kändes skit jag ville avbryta men tränaren ba NEJ RID PÅ FÖ FAN, jag lyder som den mönsterelev jag är, hästen bockar så in i helvete och jag ramlar av och landar rakt på huvudet, ridläraren går fram och ba "det där såg jag skulle hända redan 40 meter bort" och man ba för helvete säg inte åt mig att rida på hindret om du ser att hästen är dum ihuvudet...............

ja det var nog det. har funktionsduglig kropp trots att jag vid flertalet tillfällen kunde blivit förlamad, dött eller brutit nåt allvarligt


   
SvaraCitera

Knegaren: (jag var passagerare)

yeah.. right.. Blink


   
SvaraCitera

Biker Balkong: ja, det var när...

Fick kraftig blodförgiftning i samband med lunginflammation som barn. Vårdcentralen ville skicka hem mig men mor tog mig till akuten istället. Hade kunnat dött i annat fall.


   
SvaraCitera

 som liten ramlade jag och slog huvudet i en sten. 

S

Har även varit nära att bli påkörd. Skulle över gata. Till en kompis som väntade i en bil. Tänkte inte på att kolla efter andra bilar. Börjar nästan springa när benen stannar och jag ser en bil från vänster som tvärnitat. Tittar generat ner och han kör förbi. 


   
SvaraCitera

har satt en isbit i halsen så ja inte kunde andas
skärt mig så d rann ut för mkt blod
blivit nertryckt undervattnet när jag badat


   
SvaraCitera

blev nästan påkörd av en glassbil när jag skulle cykla över en dubbelfilig väg precis vid en rondell. alltså bilarna stannade precis innan rondellen eftersom jag skulle över övergångsstället men eftersom det var dubbelfiligt såg inte glassbilen mig bakom bilen som skymde. hann precis över vägen men körde nästan omkull pga paniktrampRodnar det var typ två månader sen eller nåt


   
SvaraCitera
reben

kört av vägen är nog värst. på vänster sida hade kunnat krocka m bil. men aa gjort massa farliga omkörningar med iof där jag varit cm fr bilar då jag är för lat för o kolla döda vinkeln elr va d heter. men aa ej varit nära död1 egentligen men m saker som kunde gått riktigt illa


   
SvaraCitera

krockat riktigt illa med en bil och hamnat i koma.
det var en jävla snetripp alltså. 


   
SvaraCitera

Biker Balkong: ja, det var när...

... Jag en gång skulle korsa vägen på ett övergångsställe. Jag tog för givet att bilar stannar när dom i god tid ser gångtrafikanter. Men ack så fel jag hade. Jag fick kasta mig över för att inte bli påkörd. Sedan dess har jag varit tveksam och väntar nästan till bilarna stannat helt.

Jag föddes 16 dagar senare än vad som var planerat. På förlossningen förlorade morsan pulsen, vilket nästan resulterade i att antingen skulle båda dö, eller bara en av oss skulle överleva. Tursamt nog överlevde båda två.

På vikariatet på skolan, skulle barnen en dag åka skridskor. Jag hjälpe ett barn med att få på hennes skridskor. Dom var verkligen något grymt jobbiga. Vi höll på i många minuter. När vi väl var klara, hoppade hon ner ifrån bänken där hon satt. Jag satt på huk på golvet, med handen på golvet. Hon landade med skridskofoten rätt på min tumme. Det blev bara ett knappt synligt rivsår från bladet.


   
SvaraCitera

Trillade baklänges ner från en mindre brant/stup, kanske 6 meter eller så, ner på en taggbuske, om jag ramlat sisådär 3dm åt höger hade jag nog slagit sönder ryggen på en stor toppig sten som låg i vägen för min färd (landade någotsånär mjukt på sidan av den, typ)

Det enda jag kan komma på


   
SvaraCitera

S3ON:

yeah.. right.. Blink

Jo faktisktSöt


   
SvaraCitera

Fick blodförgiftning i Kroatien en sommar, det var inte kul. Har haft en nära-döden-upplevelse på akuten en vinter när jag cyklat och slagit huvudet i backen. 
Höll på att dö som nyfödd också, blev förkyld och slutade andas.


   
SvaraCitera