Aviseringar
Rensa alla

Tillfällig tinnitus eller?


Ämnesstartare

Hejsan! I någon vecka har jag haft lock på det vänstra örat, dock gick jag till vårdcentralen förra vecken på onsdag/torsdag har jag för mig. Har även upplevt ett tjut i det vänstra örat (tinnitus). Dom sa att det skulle ta ungefär 2-3 dagar innan det skulle släppa. Nu har det tagit ca 1 vecka. Jobbigt som in i h*lvete, jobbigt när man ska sova. Det är endast då jag märker av det, när det är HELT TYST. Vad ska jag göra, ska jag vänta någon vecka till och se om det släpper eller borde jag gå tillbaka till vårdcentralen? Locket berodde på att det var vax som låg mot trumhinnan, det högra örat var kliniskt rent enligt dom. Som sagt, hur ska jag göra? [tard]


   
Citera

Locket kanske beror på att du fått tinnitus också, har för mig att det är vanligt i samband med tinnitus. Om du är orolig över att du har fått konstant tinnitus är det väll värt att gå till vårdcentralen så du kan få bekräftat om vaxet är helt borta. Annars vänta och se... du kan ju alltid ringa vårdcentralen för rådfrågning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja då blir det väl att palla sig till vårdcentralen imorgon.. Jag som HOPPADES att det skulle vara temporärt. Kan knappt somna ibland pga. ljudet.. [cry]


   
SvaraCitera

kladdkakan113:

Ja då blir det väl att palla sig till vårdcentralen imorgon.. Jag som HOPPADES att det skulle vara temporärt. Kan knappt somna ibland pga. ljudet.. [cry]

Lycka till.. förstår att det känns piss om du har fått tinnitus, men hoppas på det bästa


   
SvaraCitera

gå till vårdcentralen och hör med dom, om det är jobbigt att sova när det är knäpptyst kanske du kan försöka sova med radio/tv/ljudbok eller något på i bakgrunden så länge?[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Lycka till.. förstår att det känns piss om du har fått tinnitus, men hoppas på det bästa

Mm, speciellt i min ålder, 13 bast.


   
SvaraCitera

Hur gick det??!?!? [sad][sad][sad]


   
SvaraCitera

kladdkakan113:

Mm, speciellt i min ålder, 13 bast.

är ljudet högt?
om man har tinitus pga vax så har jag läst att de går över om läkaren tar ur vaxet. om du har tinitus permanent kan ljudet minskas med tiden, man vänjer sig och det är lättare att somna och tänka bort ljudet.
så är det ialf med mig och jag har förstört öronen pga konserter. ibland hör jag inget när jag ska sova, de börjar oftast tjuta runt tre på natten om jag är vaken då.


   
SvaraCitera