Aviseringar
Rensa alla

Tillit?


Ämnesstartare

snövit:

Har slutat röka för att vi ofta hade konflikter pga av det, tagit bort killkompisar från facebook och annat folk för att han stört sig på det, har absolut inte någon kontakt med mitt ex eller någon jag haft på g med eller något.

Där är problemet. Du ha rtofflat för mycket och nu fortsätter han att köra med dig, eftersom du lyder honom [y]

snövit:

Så vad i helvete kan jag göra mer?

Säg: STFU, jag är vän med vem jag vill, pratar med killar om jag vill och du ska lita på mig eller så får du göra slut!! [mad]

snövit:

Hur tar man bort en gammal tråd? Vet någon?

Det går inte. Du kan försöka skriva till en mod och be denna ta bort tråden pga av personliga skäl. Ibland är de snälla och gör det. Dold text: (jag brukade göra det fast att man inte fick[blush])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inte för att vara sån men han låter ju dum i huvudet som inte låter dig ha kontakt med vilka du vill. Du kan hitta någon bätte


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Få honom att jobba på sin självkänsla, svartsjuka brukar grunda sig i den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge är spot-on. Dessutom får jag dåliga vibbar av den här typen av killar, känns precis som typen som kan bli hustrumisshandlare *fördomar*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snövit:

Älskar honom för mycket...

Det är inte värt det, jag lovar. Vad spelar det för roll att du älskar honom om du ändå är olycklig i det här förhållandet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Dessutom får jag dåliga vibbar av den här typen av killar, känns precis som typen som kan bli hustrumisshandlare *fördomar*

Hustru misshandlare skulle han aldrig bli. Eller man ska nog aldrig säga aldrig. Men han är inte respektlös, aldrig rört mig eller kallat mig något fult ord. Utan handlar bara om att han inte litar på mig. Handlar om att han misstänker mig och slänger ofta ur "jag hoppas verkligen inte du smsar/ringer med någon du inte borde göra, för en sån tjej vill jag inte ha!".

Det sårar ju, att han ens kan tro något sådant. Vi har varit så pass seriösa med vårt förhållande att vi till och med funderat på förlovning men visst tvekar man nu. Gud..önskar det vore lättare...[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envackermänniska:

Det är inte värt det, jag lovar. Vad spelar det för roll att du älskar honom om du ändå är olycklig i det här förhållandet?

Jag tror ju inte att man är lycklig 100% i sitt förhållande jämt, för visst får han mig och må bra med...men ja, du har ju lite rätt. Det är bara inte så lätt som man tror.


   
SvaraCitera

Gör slut med honom så inser han vilken idiot han är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Få honom att jobba på sin självkänsla, svartsjuka brukar grunda sig i den

Han inser inte ens att han har dålig självkänsla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Proteus:

Gör slut med honom så inser han vilken idiot han är.

Det gör ju mig olycklig med...[sad]


   
SvaraCitera

snövit:

[sad]seriösa

som några redan tagit upp.
Det kan vara början på ett väldigt destruktivt förhållande som du är i.
Först slutar du röka. Sen separerar han dig ifrån dina ex, nästa steg blir vänner och familj.

"Män och killar som visar upp överdriven svartsjuka har starkt kontrollbehov. Var särskilt vaksam om han gör dig ansvarig för sina känslor eller om du känner dig tvungen att stanna hemma från firmafesten/tjejfesten enbart på grund av hans attityd. Då styr hans behov ditt"

http://www.tjejjour.se/misshandel.html

Så här kan det fortsätta. Kanske vill han inte att hon ska studera och lyckas övertala henne att låta bli genom att få henne att tro att hon ändå inte skulle klara det. Han lyckas alltså bryta ner hennes självförtroende genom att ta bort bit för bit av hennes livsutrymme och ta makten i deras förhållande. Ofta när dom bråkar kan han tala om för henne att hon är värdelös och att ingen annan skulle vilja ha henne. Till slut tror hon på honom. Han växlar mellan att vara snäll och taskig. Genom att uppskatta henne och säga att han älskar henne ena sekunden och att hon är ful och värdelös i andra försäkrar han sej om att hon kommer att stanna hos honom. Han får henne att tro att han är den enda i hela världen som skulle vilja ha henne. Han har alltså sakta men säkert satt upp en massa gränser som hon måste anpassa sej till för att han ska hålla humöret
http://www.stjarnjouren.nu/utsatt_miss.php

Sen även om det inte är en kvinnomisshandlare. Så verkar du vara inne i ett riktigt dåligt förhållande där hans vilja är allt som betyder något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snövit:

tagit bort killkompisar från facebook och annat folk för att han stört sig på det

.....................................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snövit:

tagit bort killkompisar från facebook och annat folk för att han stört sig på det

För jävligt. Du ska kunna ha killkompisar OCKSÅ utan att han ens bryr sig. Jag och min pojkvän har sagt att om det är någon känsla eller liknande som uppkommer överhuvudtaget för nån annan så säger vi det. Sen, så kan ni även komma överens om vad som går bra för dig och killkompisarna att prata om. Och om du kan umgås med dem ensam, det gör inte jag tex med min pojk. Aldrig, skulle kännas mysko, men den regeln har vi bara ställt för vi tycker likadant.

jag menar bara att, du ska kunna ha killkompisar också. det där är FEL.. han överbeskyddar ju dig !

snövit:

Jag är trött på att jämt få bevisa att jag är ärlig och inte gör något bakom hans rygg. Jag vill bara ha tillit för det är det jag känner för honom. What can I do?

Har du gjort nåt som skulle kunnat skapa sån dålig tillit till dig förut eller? För det brukar ju vara så att nåt har hänt så har han tappat den, annars har han ju ingen anledning att inte ha nån tillit till dig. Och du visar att du älskar honom regelbundet antar jag så det inte är därför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

så har han tappat den, annars har han ju ingen anledning att inte ha nån tillit till dig. Och du visar att du älskar honom regelbundet antar jag så det inte är därför?

Som många andra har sagt så kan det även grunda sig i att pojkvännen har dåligt självförtroende. Att han helt enkelt tror att hon vill vara med andra eftersom att han ser sig själv som så värdelös liksom. Det här manifisteras sen i att han vill kontrollera henne så att "hon aldrig ska lämna honom".

Det här är dock inte hennes fel, utan något som han själv måste jobba på om han någonsin vill kunna ha något annat än ett destruktivt förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Det här är dock inte hennes fel, utan något som han själv måste jobba på om han någonsin vill kunna ha något annat än ett destruktivt förhållande.

Båda. Hon måste hjälpa honom


   
SvaraCitera