Aviseringar
Rensa alla

tillskott??


Ämnesstartare

tjena är 17 år väger 63kg 173cm lång. har gymmat 4-5 dar i veckan nu i 1,5 månader och ska fortsätta så tills augusti nästa år.......! jag har sett resultat redan nu:D men hjälper kostillskott mycket? det vore skönt o skynda på mukelbyggningen genom det också:P tacksam för ärliga,diskreta och mogna svar[y]


   
Citera
Ämnesetiketter

Äteru ordentligt så äre nog rätt onödigt. Du kan dessutom göra egna protein-shakes, som du vet vad alla ingredienser består av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de hjälper väl...iaf på mig men de beror väl oxå lite på vilket sorts kosttillskott du menar? 😛


   
SvaraCitera

Det viktigaste är en bra och näringsrik kost


   
SvaraCitera

Köp kreatin monohydrat. Det är fint.
Och köp proteinpulver, whey-80 förslagsvis. Kolla gymgrossisten. Det hjälper helt klart om du även sköter kosten bra. Men ja, förvänta dig inga super resultat, det går inte att få på laglig väg. Men mjo, det kommer ge en liten boost.

Och bara för att du har en bra och näringsrik kost så betyder inte det att det är helt onödigt att köpa något tillskott bara för det. Kan vara bra ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det viktigaste är hård och regelbunden träning.

EAA eller random, billigt proteinpulver som proteintillskott.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Protein - Whey 80, ät mat som innehåller mycket protein så att du nästan överdriver protein intaget (så att man vet att man inte får för lite) http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/whey-80

Kosttillskott - Enda jag kan rekommendra är RageX2 fungerar olika från person till person http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/rage-x2-750-g

Annars är det bara hård och fokuserad träning som gäller.


   
SvaraCitera

Jag skulle rekomendera Protein som du tar direkt efter träningen sen äta riktig mat max 1 timme efter träningen.

Jag kör med Gymgrossistens Whey-80 som en snabb protein källa efter träningen. Länk finns ovan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok tackar för alla svar:D det har hjälpt mig ganska mky med denna info:P tackar.[bigsmile]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Skulle rekommendera en gainer istället för whey 80.

Majkiie:

Köp kreatin monohydrat. Det är fint.

Ganska onödigt om man inte är 200 meterslöpare eller sysslar med stöt eller ryck på olympisk nivå.


   
SvaraCitera

SLCD:

Ganska onödigt om man inte är 200 meterslöpare eller sysslar med stöt eller ryck på olympisk nivå.

Men nej, enligt vadå? Dig? Skitsnack.
Kreatin är allt annat än onödigt när det gäller styrketräning, det kan ge en mycket bra kick.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Men nej, enligt vadå? Dig? Skitsnack.
Kreatin är allt annat än onödigt när det gäller styrketräning, det kan ge en mycket bra kick.

Själv får jag bara ont i huvudet av det! har inte känt nån skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Skulle rekommendera en gainer istället för whey 80.

Onödigt om man äter normala måltider under dagen för, och dagen innan, styrketräning.

Essentiella aminosyror stimulerar proteinsyntesen kraftigt när man ramar in ett styrketräningspass med intag av detta.
6-10 gram per tillfälle räcker.

Kolhydrater har ingen betydelse för det (proteinsyntes), och styrketräning tömmer inte glykogendepåerna nämnvärt, varför en gainer inte är nödvändigt/bästa alternativet.

SLCD:

Ganska onödigt om man inte är 200 meterslöpare eller sysslar med stöt eller ryck på olympisk nivå.

Vad menar du?

Kreatin ökar prestationsförmågan (uthållighet vid upprepande kraftansträngningar). Även en person som styrketränar på motionär-nivå kan dra nytta av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har också en fråga angående protentillskot. Jag har börjat styrketräna och promenerar en del. Jag vill bli lite smalare men huvudsaken är att bygga muskler. Är det då dumt att proteintillskoten?


   
SvaraCitera

Paktenomakten:

Jag har också en fråga angående protentillskot. Jag har börjat styrketräna och promenerar en del. Jag vill bli lite smalare men huvudsaken är att bygga muskler. Är det då dumt att proteintillskoten?

att gå ner i vikt samtidigt som man bygger muskler är ganska svårt.
men för att musklerna inte ska "försvinna" när man går ner i vikt så skulle jag rekomendera ett proteintillskott före/efter träning. Jag kör alltid efter träning då det är då som musklerna behöver snabbt energi.
folk har säkert invändningar på det men det är såhär JAG kör ^^


   
SvaraCitera