Aviseringar
Rensa alla

Times toppnyheter, vecka 21!


time: Veckans ålandsnytt

Bara på grund av delen om att du tydligen är en fellow sjöman. För mig årets chock.

Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

lax:
Rodnar shit shit shit

Vanurå? 

Storchen84:

Bara på grund av delen om att du tydligen är en fellow sjöman. För mig årets chock.

Hjärta

Hahaha! Ja eller hur. Jag ska sommarjobba på kryssningsfärjan som går mellan Kapellskär och Mariehamn! 


   
SvaraCitera

time: Jag ska sommarjobba på kryssningsfärjan som går mellan Kapellskär och Mariehamn!

Fått gå en del kurser för certifiering? För ska du jobba inom flunket... ehh menar intendentur/cateringavdelningen (Blink) så är jag ganska säker att man får gå en del kurser kring fartygssäkerhet innan man börjar jobba, medans vi inom driften fått det vi behöver via våran gymnasiala yrkesutbildning.

Iofs vet jag inte vad det är mer än crowd & crisis du ska ha, men därför jag frågar - kul o få vetaGlad

Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Storchen84: Fått gå en del kurser för certifiering?

Mm, två onlinekurser där jag gick igenom fartygssäkerhetsinfo + vem som är vem på rederiet samt en introduktion för nyanställda, och väl på båten så gick vi en rundvandring och kollade igenom de olika livräddningsalternativen och fick säkerhetsnummer så vi vet vilken grupp vi tillhör vid eventuella kriser. Ah, och så fick vi lära oss vilka ljudsignaler som är vad! Man overboard låter FÖRFÄRLIGT mycket som abandon ship, blev nervös av det.


   
SvaraCitera

time: Mm, två onlinekurser

Online? Visste inte att man kunde bli certifierad onlineSkeptiskfått resa till exempelvis skåne vid ett tillfälle för att förnya mitt brandskyddscert som behöver förnyas vart femte år.

time: väl på båten så gick vi en rundvandring och kollade igenom de olika livräddningsalternativen och fick säkerhetsnummer så vi vet vilken grupp vi tillhör vid eventuella kriser

Ah, DOE-runda.

time: Man overboard låter FÖRFÄRLIGT mycket som abandon ship

Är det två olika signaler dock? Vi har exempelvis ingen särskild MOB-signal, det enda vi har är general alarm - den som är sju korta en lång.

Hjärta


   
SvaraCitera
time
 time
Ämnesstartare

Storchen84: Vi har exempelvis ingen särskild MOB-signal, det enda vi har är general alarm - den som är sju korta en lång.

Vi har general alarm, MOB, AS, och något till. Haha, har redan glömt. Jisses.


   
SvaraCitera

time: Vi har general alarm, MOB, AS, och något till. Haha, har redan glömt. Jisses.

Iofs, så ska du ju jobba på ett kryssningsfartyg medans jag jobbar på en ro-pax. Att sedan glömma vissa saker är ganska vanligt för nya, det är väldigt mycket info på en gång, inte bara om säkerheten utan om arbetsrutinerna också. Det är bland annat det övningarna är till förGladVi har övning en gång i veckan.

Finns en regel som säger hur snart man ska ha övning efter att ha fått en ny besättningsmedlem, men den regeln angår inte mig så jag har inte lagt detaljerna kring den på minnet.

Glöm inte att ta reda på saker som skyddsombud och fackliga person, presenterar inte dessa sig så bör det finnas anslagetGlad

Hjärta


   
SvaraCitera

time: Veckans politik

Följt av CL-finalen


   
SvaraCitera

time: Veckans politik

dazed:

Följt av CL-finalen


   
SvaraCitera

time: Veckans politik

SDs väntade framgång såklart! Glad


   
SvaraCitera
Ice
 Ice

time: Veckans politik


   
SvaraCitera

Åland är ju rätt aktuellt såatteh


   
SvaraCitera