Aviseringar
Rensa alla

Timlön - Burger King


Ämnesstartare

Såg att det fanns ett jobb ledigt på Burger King i Borås, överväger faktiskt att söka det. Är väldigt skoltrött. Så jag undrar om någon har koll på vad man tjänar i timmen (?), ta med i beräkningarna att jag är 20 år.


   
Citera
Ämnesstartare

typ 80-90.


   
SvaraCitera
Issen

Buddah:

Så jag undrar om någon har koll på vad man tjänar i timmen (?), ta med i beräkningarna att jag är 20 år.

Är väl drygt 80kr/h skulle jag tro


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

typ 80-90.

Issen:

Är väl drygt 80kr/h skulle jag tro

Okaj, danke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

101kr/h


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varöfr söker du inte ett roligare jobb? burger king är ju jävla stress o skit...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

typ 80-90.

Issen:

Är väl drygt 80kr/h skulle jag tro

svartarosen:

101kr/h

Ehehehe NAAAAAAAAAAAT jag tjänade 75 kr i timmen, och jobbade knappt något ob heller. Så jävla sämst. Om man säger såhär: på burger king jobbade jag heltid, mer än 160 timmar i månaden, och fick ut ungefär 8500 (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111!!!!!!!) i månadslön. På en mataffär, jobbade jag ca 90-110 timmar i månaden (deltid, ca 75 %) och har fått löner på 16 000. So think about it. Mataffären var lugn, kunde gå runt och lalla med frukter och ha mig. Burger king var åt helvete, sämst tider (hade ingen fritid, ingen dag eller kväll), cheferna där är som ryktet säger, jag hamnade i bråk med min chef och min sista dag så hävde jag ut all skit över honom och vad jag tyckte och tänkte (drama drama), fick inte en enda positiv feedback ifrån honom, BARA MASSA SKIT OCH LÖGNER. Så jävla efterbliven var han. Och sedan lönen gråter jag över fortfarande om nätterna.

Skriver som ett sär nu med syftet gick fram.

Ah en grej till, på Burger king kommer musiken ifrån Burger king kontoret och de spelar typ samma skiva i flera månader. Detta är psykande.

Och så jobbade jag bland råttor som sprang runt i disken.

Deltidsjobb, fine. Heltidsjobb, naaaaaah.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ja just det, glömde nämna stressen och att du måste göra hela beställningen på en minut. Så om kunden står och tänker i 30 sekunder så ska du samla ihop allt på 30 sekunder, det är iaf chefernas mentalitet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plugga vidare idjüt SNÄLLA. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ah en grej till, på Burger king kommer musiken ifrån Burger king kontoret och de spelar typ samma skiva i flera månader. Detta är psykande.

HAHAHA <3

Lounge fact:

Och sedan lönen gråter jag över fortfarande om nätterna.

Älskade 🙁 vet precis hur det känns. Fyfan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ehehehe NAAAAAAAAAAAT

Okej då, jag hade fel på en krona.

http://www.hrf.net/index.php?sid=1&pid=391


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

emery:

HAHAHA <3

Det var HEMSKT [crazy] och låtarna sitter kvar så om man hör dem utomhus så påminns man hela tiden om burger king tiden. And that's not a good thing.

emery:

Älskade 🙁 vet precis hur det känns. Fyfan.

Ah att arbeta så pass hårt och sedan få ut ingenting är sämst.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

svartarosen:

Okej då, jag hade fel på en krona.

http://www.hrf.net/index.php?sid=1&pid=391

Jag fick 75 kr i timmen inget jävla 101. Möjligtvis klockan två på natten en lördag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Det var HEMSKT [crazy] och låtarna sitter kvar så om man hör dem utomhus så påminns man hela tiden om burger king tiden. And that's not a good thing.

Ångest.

Lounge fact:

Ah att arbeta så pass hårt och sedan få ut ingenting är sämst.

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Jag fick 75 kr i timmen inget jävla 101.

Jaha? Jag svarade på Buddahs fråga, jag skiter väl i vad du fick för lön när du jobbade där. Du är ju inte ens 20 och dessutom så höjdes lönen för några månader sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

Ja just det, glömde nämna stressen och att du måste göra hela beställningen på en minut. Så om kunden står och tänker i 30 sekunder så ska du samla ihop allt på 30 sekunder, det är iaf chefernas mentalitet.

låter hemskt. skulle antagligen avlida första dagen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså kan skriva en bok om burger king.

En till negativ grej är att man jobbar hela tiden i kassan, kommer folkfolkfolk och när det inte kommer folk så ska man springa runt och leka att man jobbar, städa och så. Man får inte prata med varandra i disken (ser oanständigt ut eller någonting), därför blir det ingen sammanhörighet med medarbetarna, inte där jag jobbade i alla fall. Eller jo jag kom en tjej lite nära men det vara bara för att vi åt lunch med varandra rätt ofta.

Det som är bra med BK är att man får äta deras mat varenda dag för 33 kr typ, de drar av automatiskt. De har goda hamburgare och äckliga sallader, så nyttig mat finns ingen chans där. Dessutom skriker kroppen efter snabba kolhydrater alla de timmar man jobbat. Är väll också negativt på så sätt att snabbmat är inte särskilt helfy och man kanske blir lite fatty boom boom, men gott är det, och beroende blir man? Jag upplevde ett behov i alla fall, när jag slutat på burger king. Suktade efter deras mat i månader och kollade bara på hamburgarmenyn på restauranger.

Sedan är det ju alltid bra att ha kassaerfarenhet och service på CV:t.

Ingenting annat var bra.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

svartarosen:

Jaha? Jag svarade på Buddahs fråga, jag skiter väl i vad du fick för lön när du jobbade där. Du är ju inte ens 20 och dessutom så höjdes lönen för några månader sedan.

Varför i helvete citerar du mig då? Dessutom tror jag knappast det är någon skillnad på en 18 åring och en 20 åring löneväg. Bra att lönen höjdes.

enhimmelskdrog:

låter hemskt. skulle antagligen avlida första dagen

Jo.. min första dag var såhär, jag hade inlärning i två timmar (Skulle egentligen haft det i två dagar men finns ingen tid). Sedan kom rushen och de hade inte tid med mig, så de placerade mig i en egen kassa och då skulle jag kunna hela kassan, svara på kundernas frågor och plocka ihop allt, på en minut. När det gick segare så var skiftchefen på mig och sa "JOBBA SNABBARE DU MÅSTE JOBBA SNABBARE". Helt sjukt. Men efter en vecka så hade jag lärt mig, på egen hand, med massa arga kunder men ändå.


   
SvaraCitera