Aviseringar
Rensa alla

Ting ni vill privatisera eller nationalisera


schism:

L O L. Min näsa räcker långt ska du veta.

_L_O_L_
Som en riktig jävla jude.

schism:

folkhälsa.

Mer supande = bättre hälsa? hahahahahahahahahahahahaha

Gentlemannen:

Eller så låter du dig stå för de eventuella kostnader din alkoholkonsumtion medför. Så länge det handlar om myndiga personer så bör de faktiskt få ta ansvar för sina egna liv.

Just det, jag glömde! tänk absolut bara på dig själv och absolut inte på de mindre lyckligt lottade.


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Just det, jag glömde! tänk absolut bara på dig själv och absolut inte på de mindre lyckligt lottade.

Det har jag inte påstått? Tvärt om, jag hjälper gärna andra människor. Men jag föredrar att göra det av egen fri vilja i stället för genom tvång.

Och framförallt anser jag att vuxna människor ska få leva fritt och göra sina egna val i livet så länge de inte gör något brottsligt.


   
SvaraCitera

Gentlemannen:

Men jag föredrar att göra det av egen fri vilja i stället för genom tvång.

Ingen utav de rika skulle betala en stackars alkoholiserad människas rehab. INGEN hade gjoirt det utav egen fri vilja.

Gentlemannen:

de inte gör något brottsligt.

Sen kan man ju diskutera vad som är brottsligt och inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Mer supande = bättre hälsa? hahahahahahahahahahahahaha

Ja, titta på Danmark kontra Sverige t.ex. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Ingen utav de rika skulle betala en stackars alkoholiserad människas rehab. INGEN hade gjoirt det utav egen fri vilja.

Aww. så alla vi vettiga människor ska betala fyra gånger mer för sprit än våra grannländer eftersom att vissa idioter inte kan kontrollera sitt drickande.

Förresten så finns det gott om rehabcenters för fattiga i USA, och hur ser alkoholförsäljningen ut där? 🙂


   
SvaraCitera

schism:

Aww. så alla vi vettiga människor ska betala fyra gånger mer för sprit än våra grannländer eftersom att vissa idioter inte kan kontrollera sitt drickande.

Varför ska det vara en rättighet att supa?

schism:

Förresten så finns det gott om rehabcenters för fattiga i USA, och hur ser alkoholförsäljningen ut där? 🙂

Jaaaa! precis USA, rättvisans och frihetens land! jag glömde ju helt bort det!


   
SvaraCitera

NUJÄVLARR:

Ingen utav de rika skulle betala en stackars alkoholiserad människas rehab. INGEN hade gjoirt det utav egen fri vilja.

Jag kan sätta allt jag äger på att någon rik människa i världen kommer att hjälpa en alkoholiserad människa, även om inte ens dagens system avskaffas. Jag kan också sätta allt jag äger på att någon rik människa tidigare i historien har hjälpt en alkoholiserad människa.

Rika människor är vare sig snällare eller elakare, mer eller mindre generösa eller mer eller mindre solidariska än fattiga människor. Det finns idioter och helt fantastiska personer i bägge grupperna.

Sedan kan man ju fråga sig varför just en rik person ska betala dennes rehab? Det finns ju massor av tänkbara lösningar. Allt ifrån rehabcenter som drivs av volontärer, till de som drivs genom bidrag, till de som drivs genom en stiftelse, till allt möjligt du kan tänka dig.

Personligen skulle jag nog gilla iden med att man får jobba av/betala av det man kostat när man klarat av att bemästra sitt beroende. På så vis får du ju en rehab som bara får betalt om de lyckas, dvs de som jobbar där gör det prestationsbaserat och gör det ett dåligt jobb med någon person så får de heller inte betalt för denna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget av det. Krossa staten och ge all egendom till proletariatet[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill nationalisera samt kollektivisera. Vill demokratisera privatägda företag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Varför ska det vara en rättighet att supa?

Du kommer att förstå när du blir äldre.

NUJÄVLARR:

Jaaaa! precis USA, rättvisans och frihetens land! jag glömde ju helt bort det!

AMEEERIICAAA FUUUCK YEEEEEAAAh


   
SvaraCitera

schism:

Du kommer att förstå när du blir äldre.

hahahahahaha, tro inte för mycket om dig själv nu.
är du äldre än mig är det tragiskt att du fortfarande hänger på ungdomar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

hahahahahaha, tro inte för mycket om dig själv nu.
är du äldre än mig är det tragiskt att du fortfarande hänger på ungdomar.

Ta det lugnt, drev bara för att du ställde en så extremt naiv fråga. Jag vet inte ens hur gammal du är.


   
SvaraCitera

schism:

drev bara för att du ställde en så extremt naiv fråga.

Jag tycker verkligen inte det.
Alkoholen står för 8 av 10 våldsbrott (1998-2003). Och senast jag pratade med en läkare om just det här så sa han att det är numera en regel att det är alkoholrelaterat när det gäller våldsbrott. Men ändå tycker folk att det ska vara lagligt när det förstör så otroligt mycket i samhället. Klart att folk ska få berusa sig hur de vill, det tycker jag verkligen, men när dte kommer till såhär ofantligt stora skador på samhället så tycker jag faktiskt att någon borde gå in och säga stopp.


   
SvaraCitera

Nationalisera allt och förstatliga det viktigaste, det samhället inte kan vara utan. Svenska företag ska inte ägas av utlänningar som skär ner och avskedar för att det går dåligt i andra länder. Dessutom ska inte samhället slås ut för att några företag går omkull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

Jag tycker verkligen inte det.

Nu är du inne på kollektiv bestraffning igen för en viss grupp av individers misstag, not my cup of tea.

Ska priserna på lösgodis höjas till 200 kronor hektot för att vissa äter för mycket och blir feta/dör av diabetes? Ska huvudvärkstabletter säljas för tusen kronor tabletten för att några emos fått för sig att det är en bra självmordsmetod? OSV. Ungefär den logiken följer ditt resonemang, men du/staten vill bara att det ska gälla alkohol av någon dum anledning.

Finns det ens något/någon undersökning som säger att privat distribution av sprit = mer våldsbrott? Endast 8 fall av 10, staten ska verkligen ha en eloge för deras duktiga insats hittils!


   
SvaraCitera