Aviseringar
Rensa alla

Tingsrätten


Ämnesstartare

Hej har gjort något riktigt dumt för ca 3 mån sen? Jag snattade en concealer (som jag inte ens var i behov av eller behövde och som inte ens var min färg.) blev tagen av två väktare påväg ut ur affären o tagen på förhör. Eftersom jag är under 18 och min målsman kunde inte ta sig dit skickade dom förhör t mig för ca 2 veckor sedan. Och då dom sa att det troligen blir dagsböter och inget mer med det eftersom jag verkligen ångrar detta och är en person som följer lagen.. Hade haft det sjukt jobbigt psykiskt under den perioden och vet de inte är ngt att skylla på men men. Nu efter polisen sagt att de troligen inte är mer med det utan böter och prick i registret (fan också) så har dom skickat tid till mig i tingsrätten! För 129kr. Haft bekanta som gjort mycket värre och som endast betalat böter! Till och med fältaren i denna by som stal en cykel när han var ung o dum fick mildare straff! Jag är så sjukt orolig och rädd.. Varför kunde inte lagen vara barmhärtigare mot lilla mig även fast jag vet att jag gjort något så fel? Även polisen som kom till the scene of the crime sa att jag inte skulle ta de så hårt o att folk gör misstag! Usch.. Är så rädd hur ska jag bete mig? Vad ska jag säga? Borde jag vara orolig?


   
Citera
Ämnesetiketter

Ironiskt att du inte lyckades conceala ditt brott Rodnar


   
SvaraCitera

hoppsan:.: är en person som följer lagen..

hoppsan:.: jag snattar

feel ya girlll. straff föder brottslingar :/


   
SvaraCitera

Tur att ingen högg av dina händer. Men om du stjäl så får du ta konsekvenserna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

.. hoho Jag är en person som ANNNARS följer lagen. Alla gör la misstag..

feel ya girlll. straff föder brottslingar :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:
Ironiskt att du inte lyckades conceala ditt brott Rodnar

Hahaha detta fick mig att skratta högt.. Jo visst är det så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Tur att ingen högg av dina händer. Men om du stjäl så får du ta konsekvenserna.

Jo det är la bra? I kinda grew attached to my hands soo..


   
SvaraCitera

Att du handlat fel och allt det där behöver vi inte dra i långbänk. Däremot är det självklart att polisen lämnar över sin förundersökning till åklagaren som sedan väcker åtal. MEN - att det skulle bli rättegång för en vara värd 129 kronor verkar ju tämligen orimlig. Vad står det i brevet du fått från tingsrätten? Står det verkligen att datum är utsatt till huvudförhandling och att du kallas till denna huvudförhandling? För att du stulet en vara värd 129 kronor? Nej, det köper jag inte. Har förundersökningsledaren alt åklagaren kontaktat dina föräldrar?


   
SvaraCitera

hoppsan:.:

Ingen följer alla lagar


   
SvaraCitera

hoppsan:.:

Jo det är la bra? I kinda grew attached to my hands soo..

Haha


   
SvaraCitera

coops go to hell dont follw the laws here


   
SvaraCitera

Blev du erbjuden att godta ett strafföreläggande?


   
SvaraCitera

Vet ej vad det ä så na


   
SvaraCitera

bob_hop:
Vet ej vad det ä så na

Min fråga var till TS.


   
SvaraCitera

Ok.       B


   
SvaraCitera