Aviseringar
Rensa alla

Tingsrätten


Ämnesstartare

Petter:
Blev du erbjuden att godta ett strafföreläggande?

Well, de skickade mig in till ett litet rum berättade för mig att jag får en varning och prick i tre år. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bob_hop:
coops go to hell dont follw the laws here

Laws are made to be broken huh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bevara Sverige Svenskt:
Att du handlat fel och allt det där behöver vi inte dra i långbänk. Däremot är det självklart att polisen lämnar över sin förundersökning till åklagaren som sedan väcker åtal. MEN - att det skulle bli rättegång för en vara värd 129 kronor verkar ju tämligen orimlig. Vad står det i brevet du fått från tingsrätten? Står det verkligen att datum är utsatt till huvudförhandling och att du kallas till denna huvudförhandling? För att du stulet en vara värd 129 kronor? Nej, det köper jag inte. Har förundersökningsledaren alt åklagaren kontaktat dina föräldrar?

Det visade sig att soc hade fel. Och att den inte var till tingsrätten utan till åklagaren. Varpå jag fick tre års prick i registret och en varning! 


   
SvaraCitera

hoppsan:.:

Well, de skickade mig in till ett litet rum berättade för mig att jag får en varning och prick i tre år. 🙂

🙂


   
SvaraCitera

hoppsan:.:

Laws are made to be broken huh?

Yes


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Vcbv


   
SvaraCitera

Ge fan i att stjäla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitsnack:
Ge fan i att stjäla

Yes sir, sir yes.


   
SvaraCitera

kör olagligt i sället


   
SvaraCitera

hoppsan:.:

Har du hört låten breaking the law? Det är ju liksom lite meningen att man ska bryta lagen


   
SvaraCitera

bob_hop:
kör olagligt i sället

då är så kool du är min idol <3<3<3<3<3<3


   
SvaraCitera

schim:

då är så kool du är min idol <3<3<3<3<3<3

Vadå jag har inget fordon


   
SvaraCitera

bob_hop:

Vadå jag har inget fordon

Vad har fordon med detta o göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

Vad har fordon med detta o göra?

Köra snabbt - något att köra - fordon 


   
SvaraCitera

hoppsan:.:

Köra snabbt - något att köra - fordon 

alltså va? Jag skrev att han var kool och min idol. inget om fordon, speciellt inte köra snabbt


   
SvaraCitera