Aviseringar
Rensa alla

Tinïtus


Ämnesstartare

Hej jag tror jag har fått tinutus. jag har nyss varit på en konsert det gjorde ont i ena örat men jag strunta i det eftersom mina öron är så känsliga ändå. men nu ångrar jag mig, för nu när jag sitter i mitt rum och allt är tyst och jag ska försöka sova låter det biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. det är så jobbigt. jag kan ju fan inte sova, vad ska jag göra ? finns det någon mer som har samma problem? kommer det att gå över? jag hör bara pipet när det är tyst.[cry]


   
Citera
Ämnesstartare

ti-92:

jag har nyss varit på en konsert

ti-92:

nyss

Alltså, det kan försvinna om det var ikväll. Sov och se om det är lika imorgon, antagligen är det borta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Alltså, det kan försvinna om det var ikväll. Sov och se om det är lika imorgon, antagligen är det borta.

jag har alltid haft fobi för tinitus [cry]
hoppas det försvinner, felet är bara jag kan inte slappna av[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

jag har alltid haft fobi för tinitus [cry]
hoppas det försvinner, felet är bara jag kan inte slappna av[sad]

När jag varit någonstans där ljudvolymet varit hög så brukar det tjuta i mina öron, man är halvt hörselskadad. Men det brukar ordna sig, dagen efter brukar jag må som jag vore bakis typ. Sen äre bra.
Sov lite så öronen får vila 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

När jag varit någonstans där ljudvolymet varit hög så brukar det tjuta i mina öron, man är halvt hörselskadad. Men det brukar ordna sig, dagen efter brukar jag må som jag vore bakis typ. Sen äre bra.
Sov lite så öronen får vila 🙂

Men du vet väl att det blir värre senare. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Men du vet väl att det blir värre senare. [no-no]

Eh, va? Det blir inte värre sen, men jag har ingen tinnitus heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I love Lucy:

Eh, va? Det blir inte värre sen, men jag har ingen tinnitus heller.

Vad kan mer orsaka eller förvärra tinnitus?
Starka ljud är den vanligaste orsaken till tinnitus men det finns även andra faktorer som kan påverka:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

Vad kan mer orsaka eller förvärra tinnitus?

http://www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?CategoryID=21190


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det står ingeting där, det står ju bara va det är.
du kan alltid få tinitus, du känner att det piper i dina öron du vet att det är inte i allas öron det piper efteråt.


   
SvaraCitera

ti-92:

det står ingeting där, det står ju bara va det är.
du kan alltid få tinitus, du känner att det piper i dina öron du vet att det är inte i allas öron det piper efteråt.

Jag har oxå tinnitus, fast ibland glömmer jag bort att jag har det[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera