Aviseringar
Rensa alla

tinnitus


Ämnesstartare

nån annan som lider eller har lidit av detta?

var på disco igår, uppe på dansgolvet 4 timmar i sträck och uppenbarligen för nära basen så när jag skulle därifrån liksom bolmade det ut ur öronen, men garvade mest åt det, satte mig i bilen med mina polare och åkte hem

väl hemma var det ett helvete, låg sömnlös i flera timmar för att det tjöt av bara helvete, har ju hänt förut men nu under hela dagen har jag typ varit känslig för diverse ljud och det tjuter fortfarande i öronen

går det över eller? vad göra? hade en liknande grej för några år sen, fick då nedsatt hörsel och skit sen tog det 6 veckor innan det var över och det vill jag inte uppleva igen!!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hade det i ett halvår när jag var 12 efter att ha åkt bergbanan på Liseberg. Det var olidligt.


   
SvaraCitera

Knegaren:

år det över eller? vad göra? hade en liknande grej för några år sen, fick då nedsatt hörsel och skit sen tog det 6 veckor innan det var över och det vill jag inte uppleva igen!!

Ja, det går över. Kan ta veckor ibland om det är riktigt högt.


   
SvaraCitera

Hade sådär för några år sen, vet dock inte riktigt varör ja fick det, men det var typ också några veckor det va så[confused] Fast har fortfarande lite tinnitus men märker det bara om det är helt tyst eller om jag har typ använder öronproppar. Men det kanske är att man slarvar med hörelskydd på jobbet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visst kan det gå över, men det behöver det inte. Har haft det ända sen jag var runt 11, dock har det varierat väldigt mycket med olika tjut/ljud och hur högt de har låtit. Så om det nu skulle förbli så, så betyder det ju inte att det alltid kommer att låta så, det kan och kommer väl förmodligen att ändras.


   
SvaraCitera