Aviseringar
Rensa alla

Tips för att få längre hår!


Ämnesstartare

Jag har en fråga som jag skulle bli väldigt glad om jag fick svar på 😀

Har ni några tips ni skulle kunna ge mig på hur man får längre hår?!?

Jag har hår som sträcker sig strax under axlarna. Och jag vill ha långt friskt hår. Jag har ljusblont hår(naturligt) Men osmart av mig så började jag blondera håret för ca 2 år sedan.(och de var jätte slitet) Men nu har jag inte blonderat de på 8 månader [y](de ser inte konstigt ut)

Jag är väldigt tacksam för tips [bigsmile]

whitneyport.bmp


   
Citera

Tvätta det mindre och föna inte det.


   
SvaraCitera

skaffa extensions


   
SvaraCitera

försök att låta bli att klippa det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack för tipsen [bigsmile]


   
SvaraCitera

Offra lite för längd.

D.v.s.: Var inte rädd för att toppa bara för att du vill ha längre. Slitet hår växer sämre och låter man det vara tillräckligt länge äter det sig uppåt och har motsatt effekt än önskad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mkt [smile]
Jag håller faktist på med att toppa så fort de blir slitet! Förut så lät jag de växa och de blev bara mer slitet än innan ![shake]


   
SvaraCitera

Nachac:

D.v.s.: Var inte rädd för att toppa bara för att du vill ha längre. Slitet hår växer sämre och låter man det vara tillräckligt länge äter det sig uppåt och har motsatt effekt än önskad.

Håller med.


   
SvaraCitera

Ofta hårsäcken vet att hårspetsen är sliten [confused] avfärdas

vad betyder slitet hår ens, ne avfärdas det med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej knepigt [crazy]


   
SvaraCitera

Tickstart:

Ofta hårsäcken vet att hårspetsen är sliten [confused] avfärdas

Det handlar inte om det utan om kluvna toppar, klipper man inte av de kluvna topparna så klyvs håret uppåt. Sen finns det ju de som påstår att håret skulle ta upp näring genom topparna och sånt är ju skitkul att skratta åt![bigsmile]

OnT: Efter shampoo och balsam (möjligen samtidigt som balsam) kan du prova att ha honung i håret, men skölj noga efter - annars stelnar det. Somliga hår klarar inte honung, men de flesta hår gör det. Håret blir lent och glansigt, samt att honungen fungerar som en inpackning. Har man sår i hårbotten, vilket man ofta har omedvetet, så läker dessa snabbare och enklare med honung (gäller alla sår).


   
SvaraCitera

Ja ha så mycket livsmedel i håret som möjligt, det har dokumenterad effekt [crazy] Jävla hokuspokus

Häll gödsel på en sten så växer den!


   
SvaraCitera
smisk

Vet inte, mitt hår växer som ogräs vad jag än gör 🙁 Klippte av 22-23 centimeter i juli förra året, och det har redan vuxit ut igen.
HATAR HÅR!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha xD
Nu kan man alltid hoppas att mitt hår blir långt [y]


   
SvaraCitera

Vänta


   
SvaraCitera