Aviseringar
Rensa alla

Tips för att inte spy??


Ämnesstartare

Hej ungdomar! Igår var jag hemma från skolan pga kraftiga hugg nedre delarna av magen och huvudvärk. Men jag mådde bara bättre och bättre så på kvällen va det inga problem utan lite huvudvärk. Men runt klockan 03:00 inatt vaknar jag av att jag mår jätte illa, ont i magen, ont i halsen ( som känns som om jag ska kvävas ) och huvudet är helt tjockt med både huvudvärk och feber. Jag ligger nu i sängen och försöker att inte spy då det är min största fobi. Så har ni nått tips så jag inte spyr? Vad ska man dricka, har inte vågat dricka så är helt torr i munnen. Eller vet ni nån ställning man kan ligga i så man inte har så ont i magen? Tack så mycket i förhand. 


   
Citera

jag mår alltid bättre när jag spytt. tror kroppen vill ha det så.


   
SvaraCitera

Spy så känns det bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brosk:
jag mår alltid bättre när jag spytt. tror kroppen vill ha det så.

Ruttenfisk:
Spy så känns det bättre

Spydde nyss tyvärr och mådde bättre efter men nu börjar jag få ont i magen igen. Jag antar att detta är maginfluensan då några haft det i klassen men hur mycket spyr man ungefär? Som sagt hatar verkligen att spy. 


   
SvaraCitera

Ajdan01: hur mycket spyr man ungefär? Som sagt hatar verkligen att spy.

har bara spytt i samband med migrän, och då känns det som att jag tömmer hela magen på innehåll. två-tre omgångar som mest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brosk:

har bara spytt i samband med migrän, och då känns det som att jag tömmer hela magen på innehåll. två-tre omgångar som mest.

Okej, spydde två gånger samtidigt kan man säga, jag hann skölja munnen mellan. 


   
SvaraCitera

Håll för näsan när du spyr så slipper du smak. 


   
SvaraCitera

Indiodd:
Håll för näsan när du spyr så slipper du smak. 

Är det sant? 


   
SvaraCitera

rogernw:

Är det sant? 

Asså det kommer fortfarande vara surt som fan men jag upplever att man går miste om en ansenlig del av kräkets smakflora när man håller för näsan.


   
SvaraCitera

Indiodd:

Asså det kommer fortfarande vara surt som fan men jag upplever att man går miste om en ansenlig del av kräkets smakflora när man håller för näsan.

Måste pröva nästa gång!


   
SvaraCitera
mens
 mens

Armbandet som finns på apoteket brukar funka. Dock ej när det handlar om bakterier kanske. Ibland är det ju bäst att få ur sig det bara. Mys in dig i en filt och kolla på en film med en hink nedanför soffan/sängen.


   
SvaraCitera

rogernw:

Är det sant? 

Har för mig att luktsinnet hjälper till att fylla ut smakerna på maten då tungan bara känner beskt, surt, salt och sött (och umami). Om man håller för näsan når inte luktmolekylerna receptorerna i näsan o då smakar det typ inget.


   
SvaraCitera

Getrekt:

Har för mig att luktsinnet hjälper till att fylla ut smakerna på maten då tungan bara känner beskt, surt, salt och sött (och umami). Om man håller för näsan når inte luktmolekylerna receptorerna i näsan o då smakar det typ inget.

Omg


   
SvaraCitera

Ajdan01:
Hej ungdomar! Igår var jag hemma från skolan pga kraftiga hugg nedre delarna av magen och huvudvärk. Men jag mådde bara bättre och bättre så på kvällen va det inga problem utan lite huvudvärk. Men runt klockan 03:00 inatt vaknar jag av att jag mår jätte illa, ont i magen, ont i halsen ( som känns som om jag ska kvävas ) och huvudet är helt tjockt med både huvudvärk och feber. Jag ligger nu i sängen och försöker att inte spy då det är min största fobi. Så har ni nått tips så jag inte spyr? Vad ska man dricka, har inte vågat dricka så är helt torr i munnen. Eller vet ni nån ställning man kan ligga i så man inte har så ont i magen? Tack så mycket i förhand. 

Hade du hugg i magen länge eller var det bara i någon timme? frågar då jag går igenom samma symtom just nu


   
SvaraCitera

behöver du spy så är det ju bra för magen eftersom det renar ju din mage. liksom att spara spyan är det värsta man kan göra ju


   
SvaraCitera